PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2018-12-02 | Popis GVD 2018/2019. |
2018-12-22 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 202 je po opravě PVY od 21. 12. 2018 provozní. |
2019-03-17 | Na opravu PVY odjel do Pars nova v Šumperku dne 6. 3. 2019 řídicí vůz ABfbrdtn795 203 a je tak odstaven. |
2019-05-05 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 203 je po opravě PVY od 29. 4. 2019 opět v provozu. Na opravu PVY do DPOV Nymburk odjel řídicí vůz Bfbrdtn794 307, od 1. 5. 2019 je tak odstaven. |
2019-06-09 | Od 9. 6. 2019 dochází ke změnám v turnusových skupinách 914 a 915. |
2019-07-28 | Do provozu se 25. 6. 2019 vrátil řídicí vůz Bfbrdtn794 307. |
2019-08-18 | Z důvodu závady na dvojkolí je od 6. 8. 2019 odstaven řídicí vůz Bfbrdtn794 301. |
2019-09-01 | Odstavený řídicí vůz Bfbrdtn794 301 se 27. 8. 2019 přemístil do DPOV Nymburk na opravu PVY. |
2019-11-03 | Zpět v provozu je od 18. 10. 2019 po opravě PVY řídicí vůz Bfbrdtn794 301. Do DPOV Nymburk na opravu PVY se 23. 10. 2019 vydal řídicí vůz ABfbrdtn795 226, který je tak odstaven. |
2019-12-15 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 226 se 9. 12. 2019 vrátil do provozu. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 7 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2019-10-18 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
později 954.003 a 50 54 86-29 303 |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
FERDA; později 954.004 a 50 54 86-29 304; červenokrémový nátěr |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
později 954.005 a 50 54 86-29 305 |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
později 954.006 a 50 54 86-29 306; červenokrémový nátěr |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2019-06-25 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
později 954.008 a 80 54 86-29 308; červenokrémový nátěr |
2018-12-09 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí ve čtyřech turnusových skupinách 916, 917, 918 a 920. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme setkat se oproti minulému GVD zúžil o úsek Veselí nad Moravou - Strážnice:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov / Moravské Bránice - Ivančice;
246 Znojmo - Břeclav;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
Všech 7 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 916 ... jednodenní oběh, motorový vůz v TS 807;
- turnusová skupina 917 ... třídenní oběh, motorové vozy v TS 808;
- turnusová skupina 918 ... jednodenní oběh, motorový vůz v TS 809;
- turnusová skupina 920 ... dvoudenní oběh, motorové vozy v TS 811.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou
třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku
2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V
průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť
si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než
varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu.
Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50
54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 8 vozů, z nichž 7 je turnusováno. Jedná se o stejný stav jako v předchozím GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
TONÍK; červenokrémový nátěr |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
|
2018-12-21 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2019-04-29 |
Postmw 50 54 90-40 208-6 |
1985/87935* |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 |
VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý; červenokrémový nátěr |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 212-8 |
1984/87892 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 |
BEDŘIŠKA |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
červenokrémový nátěr |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 207-8 |
1984/87887 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7 |
červenokrémový nátěr |
2018-12-09 |
Postmw 50 54 90-40 229-2 |
1985/87909 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5 |
|
2019-12-09 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají ve třech turnusových skupinách 914, 915 a 919. Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 v porovnání s minulým GVD opustily úsek Střelice - Rakšice a vyskytují se pravidelně na tratích:
240 Brno - Jihlava;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice.
Šest turnusovaných řídicích vozů řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu". Sedmý řídicí vůz jezdí s motorovým vozem řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842 a 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 914 ... do 8. 6. 2019 pětidenní oběh, od 9. 6. 2019 třídenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 805, přípojné vozy řady Bdtn756 v TS 011;
- turnusová skupina 915 ... do 8. 6. 2019 jednodenní oběh, od 9. 6. 2019 třídenní oběh, motorový vůz řady 854 v TS 806, přípojný vůz řady Bdtn756 v TS 012;
- turnusová skupina 919 ... jednodenní oběh, motorový vůz řady 842 v TS 810.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)