Motorové lokomotivy ř. 714

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2016-11-20

Popis GVD 2016/2017.

2016-12-11

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2016/2017 a stavu vozidlového parku.

2017-01-22

Lokomotiva 714.210 je od 13. 1. 2017 odstavena pro vícero závad. "Lachtan" 714.028 je od 12. 1. 2017 k dispozici pro vozbu osobních vlaků Znojmo - Břeclav a 17. 1. 2017 odjel do Tišnova stroj 714.223.

2017-02-05

Od 23. 1. 2017 je "lachtan" 714.210 opět provozní, zatím se zdržuje v Brně. Aktualizovány snímky lokomotiv 714.028, 714.210 a 714.223.

2017-03-05

Do Maloměřic se vrátili oba dva "lachtani" - 714.223 z Tišnova (11. 2. 2017) a 714.028 ze Znojma (20. 2. 2017). Naopak do Znojma se z Brna vrátila 20. 2. 2017 lokomotiva 714.210.

2017-04-02

Lokomotiva 714.028 působí od 18. 3. 2017 v Tišnově.

2017-04-23

"Lachtan" 714.028 se 19. 4. 2017 vrátil z Tišnova do Brna, den předtím ještě stihl odvézt jak osobní vlaky mezi Tišnovem a Brnem, tak i mezi Brnem a Rájcem-Jestřebí. Nepřetržitá výluka Břeclav - Mikulov na Moravě v době od 1. 4. do 30. 6. 2017 přinesla změnu do turnusové skupiny 731.

2017-07-01

Od 6. 6. 2017 byla drobně upravena turnusová skupina 707.


714 Lokomotivy řady 714 jsou známé též pod přezdívkou "lachtan" nebo "veselá kráva". Jedná se o rekonstrukci lokomotiv řady 735, původně označených jako řada T 466.0. Rekonstrukce prvních dvou lokomotiv řady 735 proběhly v letech 1992–1993, přičemž nově vzniklé lokomotivy řady 714 si ponechaly původní kabinu i kapotáž. Další rekonstruované lokomotivy už mají původní pouze rám, ostatní vybavení, kabina a kapotáž jsou nové.

 

Lokomotivy řady 714 se dělí na řady 714.0 a 714.2. Rozdíl je v nápravovém tlaku - lok. ř. 714.0 mají nápravový tlak 16 t (kromě prvních dvou lokomotiv 714.001 a 714.002, u nichž je nápravový tlak 14 t), kdežto u lok. ř. 714.2 nápravový tlak činí 15 t. Z dostupných přehledů se mělo jednat o rekonstrukci minimálně 76 lokomotiv řady 735 na řadu 714: 714.001 až 714.029, 714.201 až 714.231 a 714.301 až 714.318. Rekonstrukce a dodávky lokomotiv řady 714 probíhaly v letech 1994–1996 normálně, zlom nastal počátkem roku 1997. V této době byly k ČD dodány všechny lokomotivy řady 714.0 a z řady 714.2 lokomotivy po stroj 714.223. Lokomotivy 714.224 až 714.231 stihly provedení zkušební jízdy, ale již bez převzetí Českými dráhami. Na ČKD totiž vydal finanční úřad exekuční výměr kvůli nezaplaceným daním z prodeje posledních 200 lokomotiv ČME 3T do bývalého Sovětského svazu. Po mnoha peripetiích se k ČD nakonec lokomotivy 714.224 až 714.231 dostaly, ale až v letech 2004–2005. Zbývajících 18 lokomotiv s předpokládanými čísly 714.301 až 714.318 nebylo nikdy dokončeno.

 

Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 připadly lokomotivy řady 714 osobní dopravě.

 

Pro úplnost uvádím počet vyrobených "pilštyků". V TSM Martin byly v roce 1971 vyrobeny stroje prototypy T 466.0001 a T 466.1001. Následovala série T 466.0002 až T 466.0298 a pro průmysl T 466.0501 až T 466.0506.


V DKV Brno je soustředěno 8 lokomotiv řady 714, z toho 3 lokomotivy řady 714.0 a 5 lokomotiv řady 714.2, z nichž 4 jsou turnusovány. Oproti předešlému GVD 2015/2016 se počet turnusovaných lokomotiv nezměnil.


Lokomotivy se nachází v PJ Maloměřice a PP Znojmo. Pravidelně je můžeme vidět už jen na trati 246 Znojmo - Břeclav a dále v brněnském uzlu.

PJ Maloměřice

V PJ Maloměřice je 5 lokomotiv řady 714, z toho turnusované jsou 3. Ve srovnání s minulým GVD 2015/2016 zůstala turnusová potřeba na stejné úrovni.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 466.0169

1994/16715

92 54 2 714.004-9

 

2016-12-11

T 466.0281

1995/16731

92 54 2 714.006-4

 

2016-12-11

T 466.0206

1996/16882

92 54 2 714.028-8

 

2017-04-19

T 466.0039

1995/16807

92 54 2 714.204-5

 

2016-12-11

T 466.0187

1996/16914

92 54 2 714.223-5

 

2017-02-11


Maloměřičtí "lachtani" jsou rozděleni do tří jednodenních oběhů v turnusových skupinách 707, 708 a 709.

 

5. staniční záloha v ŽST Brno hl. n. (převážně jízdy mezi odstavnými nádražími B, F a osobním nádražím, provádí přestavné jízdy na Brno dolní n. a na myčku v Horních Heršpicích) je zařazena do turnusové skupiny 707, změna od 6. 6. 2017 vyznačena modře:


714

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

BNO HN 0:00 - 4:00, 5:15 - 24:00 5. staniční záloha

BNO HN 0:00 - 4:00, 5:15 - 24:00 5. staniční záloha

BNO HN 0:00 - 4:00, 5:15 - 24:00 5. staniční záloha


Druhá lokomotiva řady 714 jezdí v turnusové skupině 708, která obsahuje práci na 6. staniční záloze v ŽST Brno hl. n. Tato záloha má stanoviště u uhelných hrazí poblíž bývalé výtopny KFNB, jezdí zejména mezi odstavným nádražím N, A a osobním nádražím (do průběžných i kusých kolejí), dále převáží vozy do Horních Heršpic na myčku a ve vybraných nočních směnách sváží odpad z odstavných nádraží. Změna platná od 1. 3. 2017 je vyznačena modře:


714

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)–(4): BNO HN 0:00 - 13:30, 15:00 - 24:00 6. staniční záloha

 

(5): BNO HN 0:00 - 13:50, 15:00 - 24:00 6. staniční záloha

BNO HN 0:00 - 24:00 6. staniční záloha

BNO HN 0:00 - 5:00, 8:00 6:30 - 24:00 6. staniční záloha


Poslední třetí maloměřická lokomotiva řady 714 jezdí v turnusové skupině 709, což je výkon na 7. a 8. staniční záloze:

- 7. staniční záloha má stanoviště na poštovních kolejích 701 a 702 mezi I. a V. nástupištěm, provádí přivěšování a odvěšování vozidel v průběžných i kusých kolejích a též sváží odpad;

- 8. staniční záloha má stanoviště (resp. se zde pohybuje nejvíce) na odstavném nádraží B, kde vykonává posun u "wapky", dále jezdí se soupravami na myčku v Horních Heršpicích, převáží osobní vozy na opravy a slouží pro další potřeby DKV:


714

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)–(4): BNO HN 0:00 - 2:00 7. staniční záloha, 6:10 - 18:10 8. staniční záloha, 18:10 - 24:00 7. staniční záloha

 

(5): BNO HN 0:00 - 2:10 7. staniční záloha, 6:10 - 18:10 8. staniční záloha

odstavena BNO

BNO HN 19:00 - 24:00 7. staniční záloha

 


PP Znojmo

PP Znojmo má ve stavu 3 lokomotivy řady 714, z nichž se turnusuje jeden stroj. Stav je tedy stejný jako v minulém GVD.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 466.0179

1996/16891

92 54 2 714.210-2

 

2017-02-20

T 466.0212

1996/16892

92 54 2 714.211-0

KRASOMILA

2016-12-11

T 466.0126

1997/16917

92 54 2 714.226-8

 

2016-12-11


Znojemská lokomotiva řady 714 je vedena v turnusové skupině 731, jezdí stejně jako v minulém GVD pouze v pracovní dny na dvou párech osobních vlaků mezi Znojmem a Břeclaví:


714

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

BCV 4500 ZNO / 4515 BCV / 4518 ZNO / 4531 BCV

odstavena BCV

odstavena BCV

 

Po dobu nepřetržité výluky Břeclav - Mikulov na Moravě je turnusová skupina 731 upravena, oběh platil od 1. 4. do 30. 6. 2017:


714

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

ZNO 4513 MIM / 4514 ZNO / 4525 MIM / 4522 ZNO

odstavena ZNO

odstavena ZNO


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky