PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2019-11-24 | Popis GVD 2019/2020. |
2020-08-30 | Dne 18. 8. 2020 se u Ostopovic střetl vlak Os 11542 jedoucí v čele s řídicím vozem Bfbrdtn794 304 se stavebním mechanismem, řídicí vůz je odstaven. |
2020-09-13 | Bobr podkousal před Studencem strom, do kterého dne 6. 9. 2020 najel řídicí vůz ABfbrdtn795 226 jedoucí v čele Sv 96845, vůz je odstaven. |
2020-10-11 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 226 je od 28. 9. 2020 opět v provozu. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů. Ve srovnání s minulým GVD je turnusový počet o 1 vůz menší.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
později 954.003 a 50 54 86-29 303 |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
později 954.004 a 50 54 86-29 304; červenokrémový nátěr; odstaven - po násilném poškození (střet se stavebním mechanismem) |
2020-08-18 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
později 954.005 a 50 54 86-29 305 |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
později 954.006 a 50 54 86-29 306; červenokrémový nátěr |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
později 954.008 a 80 54 86-29 308; červenokrémový nátěr |
2019-12-15 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí ve dvou turnusových skupinách 905 a 906. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme setkat se oproti minulému GVD zúžil o úsek Zastávka u Brna - Jihlava a Kunovice - Bylnice; naopak se nově objeví mezi Brnem a Rájcem-Jestřebí. Výčet tratí s pravidelným nasazením je následující:
240 Brno - Zastávka u Brna (do 14. 6. 2020);
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov / Moravské Bránice - Ivančice;
246 Znojmo - Břeclav;
260 Brno - Rájec-Jestřebí;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště.
Všech 6 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 905 ... jednodenní oběh, motorový vůz v TS 805;
- turnusová skupina 906 ... pětidenní oběh, motorové vozy v TS 806.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 8 vozů, všechny vozy jsou turnusovány. Oproti předchozímu GVD se turmusová potřeba zvýšila o 1 vůz.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
TONÍK; červenokrémový nátěr |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
|
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 208-6 |
1985/87935* |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6 |
VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý; červenokrémový nátěr |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 212-8 |
1984/87892 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2 |
BEDŘIŠKA |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
červenokrémový nátěr |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 207-8 |
1984/87887 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7 |
červenokrémový nátěr |
2019-12-15 |
Postmw 50 54 90-40 229-2 |
1985/87909 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5 |
|
2020-09-28 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají ve dvou turnusových skupinách 907 a 908. Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 v porovnání s minulým GVD opustily úsek Bojkovice město - Bylnice a vyskytují se pravidelně na tratích:
240 Brno - Jihlava;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bojkovice město.
Čtyři řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu". Druhá čtveřice řídicích vozů řady ABfbrdtn795 je spojena s motorovým vozem řady 854 bez přípojného vozu a tvoří tzv. "motopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 907 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 807, přípojné vozy řady Bdtn756 v TS 007;
- turnusová skupina 908 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 808.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019