PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2022-11-20 | Popis JŘ 2022/2023. |
2022-12-11 | Z RPP Střed - SS Trutnov jsou pod RPP Brno - SS Horní Heršpice převedeny vozy Bdtn756 345+346+347, počet vozů této řady v RPP Brno vzrostl z 24 na 27. Vozy vyjely z Trutnova 11. 12. 2022, přesné datum předání vozů doplním. U vozů řady Bdtn757 došlo k přidělení konkrétních vozů (212, 216, 225, 226, 228 a 229) pod strojní stanici Znojmo (i když skutečnost bude patrně jiná a vozy se budou s heršpickými navzájem prolínat). |
2022-12-27 | Zpět v provozu je od 11. 12. 2022 vůz Bdtn756 318. Vůz Bdtn756 309 je z důvodu znečištění od 15. 12. 2022 odstaven. |
2023-01-08 | Přípojný vůz Bdtn756 309 je od 1. 1. 2023 provozní. |
2023-02-12 | Od 26. 1. 2023 jsou pro nepotřebnost odstaveny přípojné vozy Bdtn756 304 a 306. |
2023-03-05 | Ke dni 20. 2. 2023 došlo ke zrušení turnusové skupiny 066 a ke změně v turnusové skupině 068. |
2023-05-01 | Pro nepotřebnost byl 19. 4. 2023 odstaven přípojný vůz Bdtn756 303. |
2023-05-21 | Přípojný vůz Bdtn757 216 odjel 11. 5. 2023 na vyvazovací obnovu do DPOV Nymburk, a je tak odstaven. |
2023-06-04 | Odstaveny jsou přípojné vozy Bdtn756 318 od 16. 4. 2023 (znečištění vozové skříně), 302 od 11. 5. 2023 (závada na vodní nádrži) a 311 od 26. 5. 2023 (blíže neurčený důvod). |
2023-06-25 | Ke dni 11. 6. 2023 došlo ke změně v turnusových skupinách 061 a 065. V provozu jsou vozy Bdtn756 302 (od 9. 6. 2023) a 311 (od 14. 6. 2023). Pro nepotřebnost je od 10. 6. 2023 odstaven vůz Bdtn756 301. |
2023-07-17 | Přípojný vůz Bdtn756 311 je od 5. 7. 2023 odstaven z důvodu znečištění vozové skříně. V provozu jsou přípojné vozy Bdtn757 216 (od 6. 7. 2023) a Bdtn756 318 (od 9. 7. 2023). Dne 10. 7. 2023 došlo za jízdy Os 4505 v Božicích u Znojma ke střetu s nákladním automobilem, přípojný vůz Bdtn757 226 je odstaven. |
2023-08-06 | Od 24. 7. 2023 je přípojný vůz Bdtn757 226 zpět v provozu. |
2023-09-10 | Z důvodu znečištění vozové skříně je od 22. 8. 2023 odstaven přípojný vůz Bdtn756 361. Zpět v provozu je od 5. 9. 2023 přípojný vůz Bdtn756 311. |
Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.
V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.
V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.
Pro provoz v Regionálním pracovišti provozu Brno je k dispozici 27 vozů, z nichž 17 je turnusovaných. Ve srovnání s koncem minulého JŘ inventární stav vzrostl na počátku jízdního řádu 2022/2023 o 3 vozy, turnusovaný počet vozů stejný. Vozy jsou umístěny v strojní stanici Horní Heršpice.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 240-9 |
1970/71495 |
Bdtn756 50 54 21-29 301-8 |
později 053.072 a 054.240; odstaven - nepotřebný |
2023-06-10 |
Baim 70 54 20-09 217-7 |
1970/71472 |
Bdtn756 50 54 21-29 302-6 |
později 053.017 a 054.217; červenokrémový nátěr |
2023-06-09 |
Baim 70 54 20-09 248-2 |
1970/71503 |
Bdtn756 50 54 21-29 303-4 |
později 053.077 a 054.248; červenokrémový nátěr; odstaven - nepotřebný |
2023-04-19 |
Baim 70 54 20-09 236-7 |
1970/71491 |
Bdtn756 50 54 21-29 304-2 |
později 053.021 a 054.236; červenokrémový nátěr; odstaven - nepotřebný |
2023-01-26 |
Baim 70 54 20-09 222-7 |
1970/71477 |
Bdtn756 50 54 21-29 305-9 |
později 053.019 a 054.222; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 286-2 |
1970/71878 |
Bdtn756 50 54 21-29 306-7 |
později 053.040 a 054.286; červenokrémový nátěr; odstaven - nepotřebný |
2023-01-26 |
Baim 70 54 20-09 303-5 |
1970/71895 |
Bdtn756 50 54 21-29 307-5 |
později 053.026 a 054.303; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 229-2 |
1970/71484 |
Bdtn756 50 54 21-29 308-3 |
později 053.069 a 054.229 |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 296-1 |
1970/71888 |
Bdtn756 50 54 21-29 309-1 |
později 053.056 a 054.296; červenokrémový nátěr |
2023-01-01 |
Baim 70 54 20-09 207-8 |
1970/71462 |
Bdtn756 50 54 21-29 310-9 |
později 053.012 a 054.207 |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 261-5 |
1970/71853 |
Bdtn756 50 54 21-29 311-7 |
později 053.036 a 054.261 |
2023-09-05 |
Baim 70 54 20-09 269-8 |
1970/71861 |
Bdtn756 50 54 21-29 312-5 |
později 053.004 a 054.269; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 244-1 |
1970/71499 |
Bdtn756 50 54 21-29 313-3 |
později 053.074 a 054.244; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 295-3 |
1970/71887 |
Bdtn756 50 54 21-29 314-1 |
později 053.043 a 054.295; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 243-3 |
1970/71498 |
Bdtn756 50 54 21-29 315-8 |
později 053.073 a 054.243; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 256-5 |
1970/71511 |
Bdtn756 50 54 21-29 316-6 |
později 053.082 a 054.256; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 274-8 |
1970/71866 |
Bdtn756 50 54 21-29 317-4 |
později ŽSR/ZSSK a 054.274; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 283-9 |
1970/71875 |
Bdtn756 50 54 21-29 318-2 |
později ŽSR/ZSSK a 054.283; červenokrémový nátěr |
2023-07-09 |
Baim 70 54 20-09 251-6 |
1970/71506 |
Bdtn756 50 54 21-29 345-5 |
později 053.037 a 50 54 21-29 039; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 293-8 |
1970/71885 |
Bdtn756 50 54 21-29 346-3 |
později 053.025 a 50 54 21-29 053 |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 268-0 |
1970/71860 |
Bdtn756 50 54 21-29 347-1 |
později 053.003 a 50 54 21-29 044 |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 201-1 |
1969/71456 |
Bdtn756 50 54 21-29 349-7 |
později 053.048 a 50 54 21-29 002; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 265-6 |
1970/71857 |
Bdtn756 50 54 21-29 357-0 |
později 053.039 a 50 54 21-29 041; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 253-2 |
1970/71508 |
Bdtn756 50 54 21-29 358-8 |
později 053.081 a 50 54 21-29 033 |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 254-0 |
1970/71509 |
Bdtn756 50 54 21-29 359-6 |
později 053.022 a 50 54 21-29 034 |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 204-5 |
1969/71459 |
Bdtn756 50 54 21-29 360-4 |
později 053.049 a 50 54 21-29 005; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 227-6 |
1970/71482 |
Bdtn756 50 54 21-29 361-2 |
později 053.068 a 50 54 21-29 021; červenokrémový nátěr; odstaven - znečištění vozové skříně |
2023-08-21 |
Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 8 turnusových skupin 062, 063, 064, 065, 066, 067, 068 a 069. Ve srovnání s koncem minulého JŘ jsou tratě, na kterých jsou vozy pravidelně nasazeny, stejné:
240 Brno - Třebíč;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk.
Dva přípojné vozy obíhají v turnusové skupině 062 mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. V neděli jeden vůz zajede na obratu BNO 1767 SMH / 1779 BYE / 4139 VLP / 1776 BNO až do Vlárského průsmyku.
V turnusových skupinách 063 a 064 jezdí 3 plus 1 přípojné vozy řady Bdtn756 ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 863 a 864) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 963 a 964). Stručný popis oběhů je uveden u motorových vozů řady 854.
Turnusová skupina 065 je jednodenní, od nedělního večera až do sobotního rána vůz "běhá" mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na obratu 1748 // 1743, v neděli najíždí vlakem Os 4416 a v sobotu se vrací na Os 4405. V pátek se v mezivlačí projede z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště na vlacích 1765 2025 / 1770 a dále o víkendu na obratu BNO 1763 SMH / 1768 BNO / 1771 VNM // 1765 2025 SMH / 1770 BNO. Změny od 11. 6. 2023 jsou vyznačeny fialově.
Jednodenní byla i turnusová skupina 066, v níž obíhaly od nedělního večera do pátečního poledne z Brna do Nesovic a do Starého Města u Uherského Hradiště na obratu BNO 4159 NSV // 4142 BNO / 1761 SMH / 1766 BNO. K 1. 3. 2023 byla tato turnusová skupina zrušena, oběhy přešly pod TS 068.
Dvě dvojice vozů obíhají ve dvoudenní turnusové skupině 067 představující vozbu osobních vlaků v pracovní dny v úseku Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov a Brno - Kyjov na obratech HNJ 4403 BNO / 4153 KYV // 4144 BNO / 1744 HNJ.
Do 19. 2. 2023 jezdily motorové vozy řady 854 v 6denní turnusové skupině 868, a to buď s řídicími vozy řady ABfbrdtn795 z turnusové skupiny 965 (celkem 4 dny) nebo 2 dny s přípojnými vozy řady Bdtn756. Tyto dva přípojné vozy byly zařazeny v turnusové skupině 068 a jezdí na trati Brno - Třebíč.
Od 20. 2. 2023 se výkony motorových vozů řady 854 jezdícími bez říicích vozů vyčlenily do turnusové skupiny 869. Turnusová skupina 068 je nyní 3denní, v prvních dvou dnech vozy řady Bdtn756 obíhají s "katry" v TS 869 a pro přípojné vozy přibyl třetí turnusový den, což je bývalá jednodenní turnusová skupina 066.
Od 1. 7. 2022 jsou na pohotovostní soupravu IDS JMK místo vozů řady Bdmtee275 a Bdmtee281 nasazovány 3 vozy řady Bdtn756. Tento stav se převzal i do současného JŘ 2022/2023, jedná se o turnusovou skupinu 069. Vozy řady Bdtn756 jsou k dispozici denně od 6:00 do 21:00 h a měly by být deponovány v Brně hl. n., nicméně v reálu bývají spíše v Brně-Horních Heršpicích.
Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.
V Regionálním pracovišti provozu Brno je ve stavu 10 vozů, z toho 8 je turnusovaných. Oproti předešlému JŘ je inventární i turnusovaný počet vozů stejný. Vozy řady Bdtn757 jsou vedeny ve strojní stanici Horní Heršpice a nově rovněž ve strojní stanici Znojmo. Přidělení do strojních stanic podle konkrétních pořadových čísel je pouze administrativní.
Ve stavu SS Horní Heršpice jsou 4 vozy, turnusovány jsou 3 vozy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 312-6 |
1970/71904 |
Bdtn757 50 54 20-29 230-0 |
později 053.047 a 50 54 21-29 066; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 267-2 |
1970/71859 |
Bdtn757 50 54 20-29 231-8 |
později 053.002 a 50 54 21-29 043; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 272-2 |
1970/71864 |
Bdtn757 50 54 20-29 232-6 |
později 053.007 a 50 54 21-29 047; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 216-9 |
1970/71471 |
Bdtn757 50 54 20-29 233-4 |
později 053.016 a 50 54 21-29 013 |
2022-12-11 |
Pro výkony přípojných vozů řady Bdtn757 v SS Horní Heršpice jsou vyhrazeny dvě turnusové skupiny 060 a 061. Ve srovnání s minulým JŘ jsou vozy pravidelně vedeny na stejných vozebních ramenech. Pravidelně je můžeme vídat na těchto tratích:
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk.
Po "vlárské" trati se pohybují dva přípojné vozy zařazené do turnusové skupiny 060, a to na spěšných a osobních vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. O víkendech je v provozu jen jeden vůz. Ten si zároveň zajede v neděli až do Vlárského průsmyku na obratu BNO 1767 SMH / 1779 BYE / 4139 VLP / 1776 BNO.
Turnusová skupina 061 je jednodenní a je téměř shodná s TS 065, přípojný vůz řady Bdtn757 tedy obíhá společně s vozem řady Bdtn756 mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem a mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Odchylka nastává o víkendu, vozy se rozpojí v sobotu u vlaku 1771 ve Veselí nad Moravou a spojí se tamtéž v neděli na vlaku 1765 2025: BNO 1763 SMH / 1768 BNO / 1771 SMH / 1774 BNO // 1765 2025 SMH / 1770 BNO. Změny od 11. 6. 2023 jsou vyznačeny fialově.
Ve stavu strojní stanice Znojmo se nachází 6 vozů, turnusováno je 5 vozů.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 202-9 |
1969/71457 |
Bdtn757 50 54 20-29 212-8 |
později 053.060 a 50 54 21-29 003 |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 308-4 |
1970/71900 |
Bdtn757 50 54 20-29 216-9 |
později 053.010 a 50 54 21-29 063 |
2023-07-06 |
Baim 70 54 20-09 221-9 |
1970/71476 |
Bdtn757 50 54 20-29 225-0 |
později 053.018 a 50 54 21-29 017; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 311-8 |
1970/71903 |
Bdtn757 50 54 20-29 226-8 |
později 053.059 a 50 54 21-29 065; červenokrémový nátěr |
2023-07-24 |
Baim 70 54 20-09 307-6 |
1970/71899 |
Bdtn757 50 54 20-29 228-4 |
později 053.009 a 50 54 21-29 062; červenokrémový nátěr |
2022-12-11 |
Baim 70 54 20-09 262-3 |
1970/71854 |
Bdtn757 50 54 20-29 229-2 |
později 053.023 a 50 54 21-29 038 |
2022-12-11 |
Pod SS Znojmo jsou pro oběhy vozů řady Bdtn757 vyhrazeny turnusové skupiny 070 a 071. Pravidelně se s vozy řady Bdtn757 můžeme setkat na stejných tratích jako v předešlém JŘ:
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
246 Znojmo - Břeclav;
248 Znojmo - Šatov;
251 Brno - Šakvice;
252 Šakvice - Břeclav.
Turnusová skupina 070 je čtyřdenní. Vozy vedené pod SS Horní Heršpice vykonávají vozbu vlaků mezi Znojmem a Břeclaví spadající pod SS Znojmo. V pracovní dny jsou v provozu všechny 4 vozy, v sobotu 2 vozy a v neděli obíhá jeden vůz, teprve večer se postupně přidávají další dva vozy. Provázání s Brnem se děje z neděle na pondělí: vůz který zůstává v pátek v Břeclavi po vlaku 4525 (resp. po sezónním sobotním "zubu" Břeclav - Mikulov na Moravě 4554 / 4555) odjíždí v neděli v 23:11 h na vlaku Sp 1788 z Břeclavi do Brna a v 04:10 h míří z Brna zpět do Břeclavi na vlaku Sp 1789, vlaky jsou tažené motorovým vozem řady 854.
Po dobu cyklistického léta (duben až září) jsou obraty odlišné, jeden vůz najíždí v pátek večer přes Moravský Krumlov do Brna, aby o víkendu jezdil na vlaku Sp Expres Pálava-Podyjí z Brna do Šatova, načež se v pondělí ráno převáží uzamčený na Sp 1789 z Brna do Břeclavi.
Pátý vůz řady Bdtn757 je zařazen do jednodenní turnusové skupiny 071. Vůz vyjede v pracovní dny a neděli 3× ze Znojma do Břeclavi a zpět, od 3. 4. 2023 v neděli pouze 1×.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022