PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2022-11-20 | Popis JŘ 2022/2023. |
2023-01-08 | Na pilotní montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě byl 5. 1. 2023 přepraven řídicí vůz ABfbrdtn795 206, a je tak odstaven. |
2023-01-22 | Aktualizován snímek řídicího vozu ABfbrdtn795 226. |
2023-02-12 | Dne 30. 1. 2023 byl přepraven do DPOV Nymburk na vyvazovací obnovu R1 řídicí vůz ABfbrdtn795 204, a je tak odstaven. |
2023-03-05 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 303 je od 29. 1. 2023 opět v provozu. Doplněny snímky řídicích vozů ABfbrdtn795 204, 206 a aktualizován snímek řídicího vozu Bfbrdtn794 308. |
2023-04-10 | Od 28. 3. 2023 je v provozu řídicí vůz ABfbrdtn795 204. Aktualizovány snímky řídicích vozů ABfbrdtn795 224 a 226. |
2023-05-01 | Ke dni 1. 5. 2023 došlo ke změně v turnusové skupině 960, řídicí vozy mizí z úseku Brno - Rájec-Jestřebí. Na vyvazovací obnovu do DPOV Nymburk odjel 17. 4. 2023 řídicí vůz Bfbrdtn794 306, a je tak odstaven. |
2023-06-04 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 206 se vrátil 12. 5. 2023 po montáži ETCS, z důvodu testování ETCS je i nadále odstaven. Na montáž ETCS odjel 29. 5. 2023 do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě řídicí vůz ABfbrdtn795 225, a je tak odstaven. Aktualizován snímek řídicího vozu ABfbrdtn795 201. |
2023-06-25 | V provozu je od 11. 6. 2023 řídicí vůz Bfbrdtn794 306. Na vyvazovací obnovu odjel 18. 6. 2023 do DPOV Nymburk řídicí vůz ABfbrdtn795 202, a je tak odstaven. |
2023-07-17 | Opět provozní jsou řídicí vozy ABfbrdtn795 206 (od 7. 7. 2023) a 225 (od 17. 7. 2023). Dne 10. 7. 2023 byl na montáž ETCS do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě přepraven řídicí vůz ABfbrdtn795 204, který je tak odstaven. |
2023-08-06 | Aktualizovány snímky řídicích vozů ABfbrdtn795 201, 206, 224 a 226. |
2023-08-27 | Na montáž ETCS do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě odjel 7. 8. 2023 řídicí vůz ABfbrdtn795 224, a je tak odstaven. Dne 16. 8. 2023 odjel do DPOV Nymburk na vyvazovací obnovu řídicí vůz ABfbrdtn795 203, a je tak rovněž odstaven. Provozní jsou řídicí vozy ABfbrdtn795 202 od 10. 8. 2023 a ABfbrdtn795 204 od 14. 8. 2023. Aktualizován snímek řídicího vozu ABfbrdtn795 226. |
2023-09-10 | Dalším řídicím vozem, který se podrobuje montáži ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě, je vůz ABfbrdtn795 202, odstaven je od 4. 9. 2023. |
2023-10-01 | Zpět v provozu je od 8. 9. 2023 řídicí vůz ABfbrdtn795 224. Na vyvazovací obnovu do DPOV Nymburk odjel 16. 9. 2023 řídicí vůz Bfbrdtn794 307, a je tak odstaven. |
2023-10-15 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 201 je od 2. 10. 2023 odstaven z důvodu montáže ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě. Do provozu vrátily řídicí vozy ABfbrdtn795 203 od 5. 10. 2023 a ABfbrdtn795 202 od 8. 10. 2023. |
2023-11-05 | Vlakem Pn (sic!) 53377 odjel 30. 10. 2023 na montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika do Hranic na Moravě další řídicí vůz - ABfbrdtn795 203, který je tak odstaven. Aktualizován snímek řídicího vozu ABfbrdtn795 201. |
2023-11-19 | Od 4. 11. 2023 je odstaven řídicí vůz ABfbrdtn795 226 z důvodu vyvazovací obnovy v DPOV Nymburk. V provozu jsou řídicí vozy ABfbrdtn795 201 od 5. 11. 2023 a Bfbrdtn794 307 od 14. 11. 2023. |
2023-12-10 | Na montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika do Hranic na Moravě odjel 20. 11. 2023 první řídicí vůz řady Bfbrdtn794 - vůz 308, který je tak odstaven. Řídicí vůz ABfbrdtn795 203 je od 26. 11. 2023 v provozu. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. V Regionálním pracovišti provozu Brno je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů. Ve srovnání s minulým JŘ je inventární a zaturnusovaný počet řídicích vozů stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2022-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2022-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
později 954.003 a 50 54 86-29 303 |
2023-01-29 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
později 954.004 a 50 54 86-29 304; červenokrémový nátěr; odstaven - po požáru |
2021-12-31 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
později 954.005 a 50 54 86-29 305 |
2022-12-11 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
později 954.006 a 50 54 86-29 306 |
2023-06-11 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2023-11-14 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
později 954.008 a 80 54 86-29 308; odstaven - montáž ETCS |
2023-11-20 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí ve třech turnusových skupinách 960, 961 a 962. Oproti minulému JŘ jezdí staronově v úseku Brno - Rájec-Jestřebí. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme pravidelně setkat je následující:
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Moravské Bránice - Ivančice;
246 Znojmo - Břeclav;
260 Brno - Rájec-Jestřebí (do 28. 4. 2023);
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště.
Všech 6 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842 včetně vlivu letních výluk. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 960 ... dvoudenní oběh, motorové vozy v TS 860;
- turnusová skupina 961 ... třídenní oběh, motorové vozy v TS 861;
- turnusová skupina 962 ... jednodenní oběh, motorový vůz v TS 862.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou
třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku
2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V
průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť
si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než
varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu.
Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50
54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 8 vozů, všechny vozy jsou turnusovány. Ve srovnání s minulým JŘ je inventární a zaturnusovaný počet řídicích vozů stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
ETCS |
2023-11-05 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
ETCS |
2023-10-08 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý; ETCS |
2023-11-26 |
Postmw 50 54 90-40 249-0 |
1985/87972 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 204-2 |
KOZLÍK; ETCS |
2023-08-14 |
Postmw 50 54 90-40 228-4 |
1985/87908 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 206-7 |
ETCS |
2023-07-07 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
ETCS |
2023-09-08 |
Postmw 50 54 90-40 207-8 |
1984/87887 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7 |
ETCS |
2023-07-17 |
Postmw 50 54 90-40 229-2 |
1985/87909 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5 |
odstaven - vyvazovací obnova |
2023-11-04 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají ve třech turnusových skupinách 963, 964 a 965. Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 v porovnání s minulým JŘ jezdí na stejných vozebních ramenech, vyskytují se pravidelně na tratích:
240 Brno - Třebíč;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bojkovice město.
Čtyři řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu" na "vlárské" trati. Druhá čtveřice řídicích vozů řady ABfbrdtn795 je spojena s motorovým vozem řady 854 bez přípojného vozu a tvoří tzv. "motopsa" na trati Brno - Třebíč. Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 963 ... třídenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 863, přípojné vozy řady Bdtn756 v TS 063;
- turnusová skupina 964 ... jednodenní oběh, motorový vůz řady 854 v TS 864, přípojný vůz řady Bdtn756 v TS 064;
- turnusová skupina 965 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 868.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022