PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2021-12-04 | Popis GVD 2021/2022. |
2021-12-12 | Počet řídicích vozů řady ABfbrdtn795, přechodně od 2. 12. 2021 snížený na 7 vozů, se od 14. 12. 2021 opět srovnal na 8 vozů předáním řídicího vozu ABfbrdtn795 206 z Trutnova. |
2022-01-02 | Dne 8. 1. 2022 odjel do DPOV Nymburk na vyvazovací obnovu R2 řídicí vůz Bfbrdtn794 302, který je tak odstaven. Na silvestra roku 2021 došlo během jízdy Sp 1760 u Uherského Ostrohu k požáru řídicího vozu Bfbrdtn794 304, vůz je odstaven; požár doznal značné intenzity, oprava vozu se zatím neplánuje. |
2022-02-06 | Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ). |
2022-03-06 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 302 je od 25. 2. 2022 zpět v provozu. |
2022-03-20 | Dne 16. 3. 2022 odjel do DPOV Nymburk na vyvazovací obnovu R2 řídicí vůz ABfbrdtn795 225, a je tak odstaven. |
2022-05-01 | Mezi Rakšicemi a Bohuticemi došlo 14. 4. 2022 ke střetu řídicího vozu Bfbrdtn794 305 jedoucího v čele Os 4420 s vlečkou traktoru, vůz je odstaven. |
2022-05-15 | Odstavený řídicí vůz Bfbrdtn794 305 byl 2. 5. 2022 přepraven do DPOV Nymburk na vyvazovací obnovu R2. |
2022-06-05 | Od 28. 5. 2022 je v provozu řídicí vůz ABfbrdtn795 225. |
2022-07-10 | Do DPOV Nymburk odjel na vyvazovací obnovu R2 dne 6. 7. 2022 řídicí vůz Bfbrdtn794 308, a je tak odstaven. |
2022-07-10 | V provozu jsou řídicí vozy Bfbrdtn794 305 od 12. 9. 2022 a Bfbrdtn794 308 od 15. 9. 2022. Na vyvazovací obnovu R2 odjel do DPOV Nymburk řídicí vůz ABfbrdtn795 206, od 17. 9. 2022 je odstaven. |
2022-10-15 | Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfbrdtn794 301, 305 a ABfbrdtn795 225. |
2022-12-11 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 303 odjel 19. 11. 2022 na vyvazovací obnovu R2 do DPOV Nymburk, a je tak odstaven. Od 20. 11. 2022 je opět v provozu řídicí vůz ABfbrdtn795 206. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. V Regionálním pracovišti provozu Brno je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů. Ve srovnání s minulým GVD je inventární a zaturnusovaný počet řídicích vozů stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
později 954.001 a 50 54 86-29 301 |
2021-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913 |
2022-02-25 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
později 954.003 a 50 54 86-29 303; odstaven - vyvazovací obnova R2 |
2022-11-19 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
později 954.004 a 50 54 86-29 304; červenokrémový nátěr; odstaven - po požáru |
2021-12-31 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
později 954.005 a 50 54 86-29 305 |
2022-09-12 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
později 954.006 a 50 54 86-29 306; červenokrémový nátěr |
2021-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
později 954.007 a 50 54 86-29 307 |
2021-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
později 954.008 a 80 54 86-29 308 |
2022-09-15 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí ve dvou turnusových skupinách 960 a 961. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme setkat je stejný jako v minulém GVD. Výčet tratí s pravidelným nasazením je následující:
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Moravské Bránice - Ivančice;
246 Znojmo - Břeclav;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště.
Všech 6 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842 včetně vlivu letních výluk. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 960 ... dvoudenní oběh, motorové vozy v TS 860;
- turnusová skupina 961 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy v TS 861.
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou
třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku
2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V
průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť
si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než
varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu.
Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50
54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 8 vozů, všechny vozy jsou turnusovány. Ve srovnání s minulým GVD je inventární a zaturnusovaný počet řídicích vozů stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
TONÍK |
2021-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
|
2021-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý |
2021-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 249-0 |
1985/87972 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 204-2 |
KOZLÍK |
2021-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 228-4 |
1985/87908 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 206-7 |
ANDÍLEK |
2022-11-20 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
|
2021-12-12 |
Postmw 50 54 90-40 207-8 |
1984/87887 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7 |
|
2022-05-28 |
Postmw 50 54 90-40 229-2 |
1985/87909 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5 |
|
2021-12-12 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají ve třech turnusových skupinách 962, 963 a 964. Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 v porovnání s minulým GVD jezdí na stejných vozebních ramenech, vyskytují se pravidelně na tratích:
240 Brno - Třebíč;
330 Břeclav - Moravský Písek (od 1. 7. do 31. 8. 2022);
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bojkovice město;
342 Moravský Písek - Bzenec (od 1. 7. do 31. 8. 2022).
Čtyři řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu" na "vlárské" trati. Druhá čtveřice řídicích vozů řady ABfbrdtn795 je spojena s motorovým vozem řady 854 bez přípojného vozu a tvoří tzv. "motopsa" na trati Brno - Třebíč. Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 962 ... třídenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 862, přípojné vozy řady Bdtn756 v TS 062;
- turnusová skupina 963 ... jednodenní oběh, motorový vůz řady 854 v TS 863, přípojný vůz řady Bdtn756 v TS 063;
- turnusová skupina 964 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 868.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021