Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2021-12-04

Popis GVD 2021/2022.

2021-12-12

Počet řídicích vozů řady ABfbrdtn795, přechodně od 2. 12. 2021 snížený na 7 vozů, se od 14. 12. 2021 opět srovnal na 8 vozů předáním řídicího vozu ABfbrdtn795 206 z Trutnova.

2022-01-02

Dne 8. 1. 2022 odjel do DPOV Nymburk na vyvazovací obnovu R2 řídicí vůz Bfbrdtn794 302, který je tak odstaven. Na silvestra roku 2021 došlo během jízdy Sp 1760 u Uherského Ostrohu k požáru řídicího vozu Bfbrdtn794 304, vůz je odstaven; požár doznal značné intenzity, oprava vozu se zatím neplánuje.

2022-02-06

Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ).

2022-03-06

Řídicí vůz Bfbrdtn794 302 je od 25. 2. 2022 zpět v provozu.

2022-03-20

Dne 16. 3. 2022 odjel do DPOV Nymburk na vyvazovací obnovu R2 řídicí vůz ABfbrdtn795 225, a je tak odstaven.

2022-05-01

Mezi Rakšicemi a Bohuticemi došlo 14. 4. 2022 ke střetu řídicího vozu Bfbrdtn794 305 jedoucího v čele Os 4420 s vlečkou traktoru, vůz je odstaven.

2022-05-15

Odstavený řídicí vůz Bfbrdtn794 305 byl 2. 5. 2022 přepraven do DPOV Nymburk na vyvazovací obnovu R2.

2022-06-05

Od 28. 5. 2022 je v provozu řídicí vůz ABfbrdtn795 225.

2022-07-10

Do DPOV Nymburk odjel na vyvazovací obnovu R2 dne 6. 7. 2022 řídicí vůz Bfbrdtn794 308, a je tak odstaven.

2022-07-10

V provozu jsou řídicí vozy Bfbrdtn794 305 od 12. 9. 2022 a Bfbrdtn794 308 od 15. 9. 2022. Na vyvazovací obnovu R2 odjel do DPOV Nymburk řídicí vůz ABfbrdtn795 206, od 17. 9. 2022 je odstaven.

2022-10-15

Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfbrdtn794 301, 305 a ABfbrdtn795 225.

2022-12-11

Řídicí vůz Bfbrdtn794 303 odjel 19. 11. 2022 na vyvazovací obnovu R2 do DPOV Nymburk, a je tak odstaven. Od 20. 11. 2022 je opět v provozu řídicí vůz ABfbrdtn795 206.

Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794

bfbrdtn794 Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.

 

Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. V Regionálním pracovišti provozu Brno je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů. Ve srovnání s minulým GVD je inventární a zaturnusovaný počet řídicích vozů stejný.

SS Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 242-5

1984/87922

Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6

později 954.001 a 50 54 86-29 301

2021-12-12

Postmw 50 54 90-40 200-3

1984/87880*

Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4

později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913

2022-02-25

Postmw 50 54 90-40 243-3

1984/87923

Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2

později 954.003 a 50 54 86-29 303; odstaven - vyvazovací obnova R2

2022-11-19

Postmw 50 54 90-40 209-4

1984/87889

Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0

později 954.004 a 50 54 86-29 304; červenokrémový nátěr; odstaven - po požáru

2021-12-31

Postmw 50 54 90-40 261-8

1984/87941

Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7

později 954.005 a 50 54 86-29 305

2022-09-12

Postmw 50 54 90-40 222-7

1984/87902

Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5

později 954.006 a 50 54 86-29 306; červenokrémový nátěr

2021-12-12

Postmw 50 54 90-40 211-0

1984/87891

Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3

později 954.007 a 50 54 86-29 307

2021-12-12

Postmw 50 54 90-40 246-6

1984/87926

Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1

později 954.008 a 80 54 86-29 308

2022-09-15


Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí ve dvou turnusových skupinách 960 a 961. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme setkat je stejný jako v minulém GVD. Výčet tratí s pravidelným nasazením je následující:

Všech 6 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842 včetně vlivu letních výluk. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 960 ... dvoudenní oběh, motorové vozy v TS 860;
- turnusová skupina 961 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy v TS 861.


 

Řídicí vozy ř. ABfbrdtn795

abfbrdtn795 Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.

 

V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 8 vozů, všechny vozy jsou turnusovány. Ve srovnání s minulým GVD je inventární a zaturnusovaný počet řídicích vozů stejný.

SS Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 279-7

1985/87959

ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8

TONÍK

2021-12-12

Postmw 50 54 90-40 214-4

1984/87894

ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6

 

2021-12-12

Postmw 50 54 90-40 247-4

1985/87925

ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4

výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý

2021-12-12

Postmw 50 54 90-40 249-0

1985/87972

ABfbrdtn795 50 54 80-29 204-2

KOZLÍK

2021-12-12

Postmw 50 54 90-40 228-4

1985/87908

ABfbrdtn795 50 54 80-29 206-7

ANDÍLEK

2022-11-20

Postmw 50 54 90-40 248-2

1985/87928

ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0

 

2021-12-12

Postmw 50 54 90-40 207-8

1984/87887

ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7

 

2022-05-28

Postmw 50 54 90-40 229-2

1985/87909

ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5

 

2021-12-12


Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají ve třech turnusových skupinách 962, 963 a 964. Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 v porovnání s minulým GVD jezdí na stejných vozebních ramenech, vyskytují se pravidelně na tratích:

Čtyři řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu" na "vlárské" trati. Druhá čtveřice řídicích vozů řady ABfbrdtn795 je spojena s motorovým vozem řady 854 bez přípojného vozu a tvoří tzv. "motopsa" na trati Brno - Třebíč. Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 962 ... třídenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 862, přípojné vozy řady Bdtn756 v TS 062;
- turnusová skupina 963 ... jednodenní oběh, motorový vůz řady 854 v TS 863, přípojný vůz řady Bdtn756 v TS 063;
- turnusová skupina 964 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 868.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky