PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2023-11-19 | Popis JŘ 2023/2024. |
2023-12-10 | Inventární stav řídicích vozů řady ABfbrdtn795 se navyšuje o vozy 217, 218 a 219, všechny z RPP Plzeň - PP Plzeň. Vůz 217 do Brna dojel 7. 12. 2023 na vlaku R 991, vůz 218 dne 9. 12. 2023 na vlaku R 991, ve stavu RPP Brno - SS Horní Heršpice jsou od 11. 12. 2023. Vůz 219 prozatím nedojel. |
2023-12-24 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 308 je od 18. 12. 2023 v provozu. Dne 21. 12. 2023 dojel na vlaku R 991 z Prahy do Brna třetí avizovaný řídicí vůz ABfbrdtn795 219 redislokovaný z RPP Plzeň - PP Plzeň, ve stavu RPP Brno - SS Horní Heršpice je od 21. 12. 2023. Všechny tři ex plzeňské vozy vyrazily v Brně do provozu: 10. 12. 2023 vůz 217, dne 12. 12. 2023 a dne 24. 12. 2023 vůz 219. |
2024-01-07 | Na montáž ETCS odjel 2. 1. 2024 do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě řídicí vůz Bfbrdtn794 307, a je tak odstaven. Z důvodu vyvazovací obnovy R1 je od 3. 1. 2024 odstaven řídicí vůz Bfbrdtn794 301. Zpět v provozu je od 4. 1. 2024 řídicí vůz ABfbrdtn795 226. |
2024-01-21 | Od 6. 1. 2024 je z důvodu závady na dvojkolí odstaven řídicí vůz Bfbrdtn794 302. |
2024-02-11 | Řídicí vůz ABfbrdtn795 218 odjel 22. 1. 2022 na montáž ETCS do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě, a je tak odstaven. Do provozu se vrátily řídicí vozy Bfbrdtn794 302 (29. 1. 2024) a 307 (1. 2. 2024). |
2024-03-03 | Montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě pokročila, od 19. 2. 2024 je v provozu řídicí vůz ABfbrdtn795 218 a naopak do Hranic na Moravě odjel týž den řídicí vůz ABfbrdtn795 217, který je tak odstaven. |
2024-03-24 | Od 11. 3. 2024 je odstaven řídicí vůz ABfbrdtn795 219 z důvodu montáže ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě. Řídicí vůz ABfbrdtn795 217 je od 17. 3. 2024 v provozu. |
2024-04-14 | Na montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě odjel 2. 4. 2024 řídicí vůz ABfbrdtn795 226, který je tak odstaven. Do provozu se 8. 4. 2024 vrátil řídicí vůz ABfbrdtn795 219. |
2024-05-05 | V souvislosti se zahájením nepřetržité výluky Střelice - Rapotice došlo dnem 30. 4. 2024 ke změně v turnusové skupině 965. Odstaveny jsou řídicí vozy Bfbrdtn794 308 od 5. 4. 2024 (závada na vlakovém zabezpečovači) a 306 od 22. 4. 2024 (montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě). Od 2. 5. 2024 je opět provozní řídicí vůz Bfbrdtn794 301. Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfbrdtn794 308 a ABfbrdtn795 226. |
2024-05-26 | Zpět do provozu se vrátily řídicí vůz ABfbrdtn795 226 (9. 5. 2024) a Bfbrdtn794 306 (21. 5. 2024). Odstaveny jsou řídicí vozy Bfbrdtn794 305 od 13. 5. 2024 (montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě) a ABfbrdtn795 218 od 16. 5. 2024 (po vykolejení). Doplněny snímky řídicích vozů ABfbrdtn795 217, 218 a aktualizovány snímky řídicích vozů Bfbrdtn794 305 a ABfbrdtn795 203 a 206. |
2024-06-23 | Odstavený řídicí vůz Bfbrdtn794 308 se 29. 5. 2024 projel na páru osobních vlaků, ale je opět i nadále odstaven z důvodu závady na vlakovém zabezpečovači. Montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě probíhá svižně dál, tamtéž odjel 3. 6. 2024 řídicí vůz Bfbrdtn794 303 a 20. 6. 2024 řídicí vůz Bfbrdtn794 302, vozy jsou odstaveny. Naopak řídicí vůz Bfbrdtn794 305 je od 8. 6. 2024 v provozu. Dále je opět v provozu od 20. 6. 2024 řídicí vůz ABfbrdtn795 218. |
2024-07-14 | Zpět v provozu jsou řídicí vozy Bfbrdtn794 303 (od 30. 6. 2024) a 308 (od 9. 7. 2024). |
2024-08-04 | Od 14. 7. 2024 odjel na montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě řídicí vůz Bfbrdtn794 301, a je tak odstaven. Do provozu se 23. 7. 2024 vrátil řídicí vůz Bfbrdtn794 302. |
2024-08-25 | Řídicí vůz Bfbrdtn794 301 je od 18. 8. 2024 opět provozní. |
Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.
Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. V Regionálním pracovišti provozu Brno je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů. Ve srovnání s minulým JŘ je inventární a zaturnusovaný počet řídicích vozů stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 242-5 |
1984/87922 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6 |
později 954.001 a 50 54 86-29 301; ETCS |
2024-08-18 |
Postmw 50 54 90-40 200-3 |
1984/87880* |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4 |
později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913; ETCS |
2024-07-23 |
Postmw 50 54 90-40 243-3 |
1984/87923 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2 |
později 954.003 a 50 54 86-29 303; ETCS |
2024-06-30 |
Postmw 50 54 90-40 209-4 |
1984/87889 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0 |
později 954.004 a 50 54 86-29 304; červenokrémový nátěr; odstaven - po požáru |
2021-12-31 |
Postmw 50 54 90-40 261-8 |
1984/87941 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7 |
později 954.005 a 50 54 86-29 305; ETCS |
2024-06-08 |
Postmw 50 54 90-40 222-7 |
1984/87902 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5 |
později 954.006 a 50 54 86-29 306; ETCS |
2024-05-21 |
Postmw 50 54 90-40 211-0 |
1984/87891 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3 |
později 954.007 a 50 54 86-29 307; ETCS |
2024-02-01 |
Postmw 50 54 90-40 246-6 |
1984/87926 |
Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1 |
později 954.008 a 80 54 86-29 308; ETCS |
2024-07-09 |
Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí ve dvou turnusových skupinách 960, 961 a 962. Oproti minulému JŘ vozy opustily úsek Brno - Rájec-Jestřebí. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme pravidelně setkat je následující:
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Moravské Bránice - Ivančice;
246 Znojmo - Břeclav;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště.
Všech 6 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842 včetně vlivu letních výluk. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 960 ... dvoudenní oběh, motorové vozy v TS 860;
- turnusová skupina 961 ... třídenní oběh, motorové vozy v TS 861;
- turnusová skupina 962 ... jednodenní oběh, motorový vůz v TS 862.
Vlak Os 4110 vedený motorovým vozem 854.012 a s řídicím vozem Bfbrdtn794 301 na konci projíždí 21. 9. 2021 mezi ŽST Ostrožská Nová Ves a Uherský Ostroh. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 28. 3. 2020 projíždí mezi zastávkami Jestřabice a Bohuslavice u Kyjova vlak Os 4111 sestavený z řídicího vozu Bfbrdtn794 302 a motorového vozu 842.032. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkou Popovice u Uherského Hradiště a ŽST Hradčovice projíždí dne 1. 10. 2019 vlak Os 4367 řazený z řídicího vozu Bfbrdtn794 303 a "kvatra" 842.005. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 27. 4. 2024 vjíždí do ŽST Zastávka u Brna vlak Os 4842 sestavený z řídicího vozu Bfbrdtn794 305 a motorového vozu 854.012. Autor snímku Jiří Mrkos. Řídicí vůz Bfbrdtn794 306 spolu s motorovým vozem 854.028 dne 12. 5. 2018 v Popovicích u Uherského Hradiště v čele Os 4337. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V Brankovicích byl dne 15. 2. 2019 zachycen Os 4116 vedený řídicím vozem Bfbrdtn794 307 "Markétka", na konci vlaku se nachází motorový vůz 854.007. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.
V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 11 vozů, z nichž je 8 turnusováno. Ve srovnání s minulým JŘ je inventární počet řídicích vozů o 3 vyšší, zaturnusovaný počet řídicích vozů je stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Postmw 50 54 90-40 279-7 |
1985/87959 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8 |
ETCS |
2023-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 214-4 |
1984/87894 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6 |
ETCS |
2023-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 247-4 |
1985/87925 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4 |
výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý; ETCS |
2023-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 249-0 |
1985/87972 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 204-2 |
KOZLÍK; ETCS |
2023-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 228-4 |
1985/87908 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 206-7 |
ETCS |
2023-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 225-0 |
1984/87905 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 217-4 |
možný původ z vozu 50 54 90-40 202-9; ETCS |
2024-03-17 |
Postmw 50 54 90-40 202-9 |
1984/87882 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 218-2 |
možný původ z vozu 50 54 90-40 225-0; ETCS |
2024-06-20 |
Postmw 50 54 90-40 218-5 |
1988/87898 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 219-0 |
ETCS |
2024-04-08 |
Postmw 50 54 90-40 248-2 |
1985/87928 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0 |
ETCS |
2023-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 207-8 |
1984/87887 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7 |
ETCS |
2023-12-10 |
Postmw 50 54 90-40 229-2 |
1985/87909 |
ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5 |
ETCS |
2024-05-09 |
Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají ve třech turnusových skupinách 963, 964 a 965. Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 v porovnání s minulým JŘ jezdily na počátku tohoto JŘ na stejných vozebních ramenech, vyskytují se pravidelně na tratích:
225 Havlíčkův Brod - Jihlava (od 30. 4. 2024);
240 Brno - Třebíč (do 29. 4. 2024), Rapotice - Jihlava (od 30. 4. 2024);
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bojkovice město.
Čtyři řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu" na "vlárské" trati (TS 963 a 964). Druhá čtveřice řídicích vozů řady ABfbrdtn795 je spojena s motorovým vozem řady 854 bez přípojného vozu a tvoří tzv. "motopsa" na trati Brno - Třebíč, resp. od 30. 4. 2024 v úseku Rapotice - Jihlava se zájezdem do Havlíčkova Brodu (TS 965). Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 963 ... třídenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 863, přípojné vozy řady Bdtn756 v TS 063;
- turnusová skupina 964 ... jednodenní oběh, motorový vůz řady 854 v TS 864, přípojný vůz řady Bdtn756 v TS 064;
- turnusová skupina 965 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 868.
Dne 4. 6. 2022 byl mezi ŽST Blažovice a zastávkou Ponětovice zachycen vlak Sp 1764 řazený z "kvatra" 842.026 a řídicího vozu ABfbrdtn795 201. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Os 4822 řazený z řídicího vozu ABfbrdtn795 202 a motorového vozu 854.201 projíždí dne 13. 6. 2020 mezi zastávkou Troubsko a Střelice dolní. Pozorné oko čtenářovo zahlédne v povzdálí jedoucí vlak opačného směru Os 4833 sestavený z motorového vozu 854.013 a přípojného vozu Bdtn756 312. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkou Omice a ŽST Tetčice byl dne 29. 4. 2024 zachycen vlak Os 4832 sestavený z dvojice "motopsů" - řídicího vozu ABfbrdtn795 203, "katru" 854.202, řídicího vozu ABfbrdtn795 219 a motorového vozu 854.012. Autor snímku Jiří Mrkos. |
V Zastávce u Brna byl 26. 4. 2024 zachycen Os 4841 sestavený z řídicího vozu ABfbrdtn795 206 a "katru" 854.201. Autor snímku Jiří Mrkos. Řídicí vůz ABfbrdtn795 217 s motorovým vozem 854.023 jedou dne 29. 4. 2024 jako Os 4840 naposledy "odpolední zastávky" mezi zastávkou Omice a ŽST Tetčice, od následujícího dne započne v tomto úseku nepřetržitá výluka. Autor snímku Jiří Mrkos. Dne 29. 4. 2024 projíždí mezi Omicemi a Tetčicemi Os 4834 řazený z řídicího vozu ABfbrdtn795 218 a "katru" 854.020. Autor snímku Jiří Mrkos. 219 |
Dne 14. 4. 2022 projíždí mezi zastávkou Omice a ŽST Tetčice vlak Os 4828 řazený z řídicího vozu ABfbrdtn795 224 a motorového vozu 854.206. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Řídicí vůz ABfbrdtn795 225 byl zachycen dne 19. 9. 2021 v Uherském Ostrohu na konci Os 4119, v čele vlaku se nachází "katr" 854.201. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Ze Slavkova u Brna odjíždí dne 23. 9. 2022 vlak Sp 1764, v jehož čele je "katr" 854.218 a na konci řídicí vůz ABfbrdtn795 226. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023