Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2023-11-19

Popis JŘ 2023/2024.

2023-12-10

Inventární stav řídicích vozů řady ABfbrdtn795 se navyšuje o vozy 217, 218 a 219, všechny z RPP Plzeň - PP Plzeň. Vůz 217 do Brna dojel 7. 12. 2023 na vlaku R 991, vůz 218 dne 9. 12. 2023 na vlaku R 991, ve stavu RPP Brno - SS Horní Heršpice jsou od 11. 12. 2023. Vůz 219 prozatím nedojel.

2023-12-24

Řídicí vůz Bfbrdtn794 308 je od 18. 12. 2023 v provozu. Dne 21. 12. 2023 dojel na vlaku R 991 z Prahy do Brna třetí avizovaný řídicí vůz ABfbrdtn795 219 redislokovaný z RPP Plzeň - PP Plzeň, ve stavu RPP Brno - SS Horní Heršpice je od 21. 12. 2023. Všechny tři ex plzeňské vozy vyrazily v Brně do provozu: 10. 12. 2023 vůz 217, dne 12. 12. 2023 a dne 24. 12. 2023 vůz 219.

2024-01-07

Na montáž ETCS odjel 2. 1. 2024 do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě řídicí vůz Bfbrdtn794 307, a je tak odstaven. Z důvodu vyvazovací obnovy R1 je od 3. 1. 2024 odstaven řídicí vůz Bfbrdtn794 301. Zpět v provozu je od 4. 1. 2024 řídicí vůz ABfbrdtn795 226.

2024-01-21

Od 6. 1. 2024 je z důvodu závady na dvojkolí odstaven řídicí vůz Bfbrdtn794 302.

2024-02-11

Řídicí vůz ABfbrdtn795 218 odjel 22. 1. 2022 na montáž ETCS do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě, a je tak odstaven. Do provozu se vrátily řídicí vozy Bfbrdtn794 302 (29. 1. 2024) a 307 (1. 2. 2024).

2024-03-03

Montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě pokročila, od 19. 2. 2024 je v provozu řídicí vůz ABfbrdtn795 218 a naopak do Hranic na Moravě odjel týž den řídicí vůz ABfbrdtn795 217, který je tak odstaven.

2024-03-24

Od 11. 3. 2024 je odstaven řídicí vůz ABfbrdtn795 219 z důvodu montáže ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě. Řídicí vůz ABfbrdtn795 217 je od 17. 3. 2024 v provozu.

2024-04-14

Na montáž ETCS v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě odjel 2. 4. 2024 řídicí vůz ABfbrdtn795 226, který je tak odstaven. Do provozu se 8. 4. 2024 vrátil řídicí vůz ABfbrdtn795 219

Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794

bfbrdtn794 Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.

 

Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. V Regionálním pracovišti provozu Brno je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů. Ve srovnání s minulým JŘ je inventární a zaturnusovaný počet řídicích vozů stejný.

SS Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 242-5

1984/87922

Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6

později 954.001 a 50 54 86-29 301; odstaven - vyvazovací obnova R1

2024-01-03

Postmw 50 54 90-40 200-3

1984/87880*

Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4

později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913

2024-01-29

Postmw 50 54 90-40 243-3

1984/87923

Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2

později 954.003 a 50 54 86-29 303

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 209-4

1984/87889

Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0

později 954.004 a 50 54 86-29 304; červenokrémový nátěr; odstaven - po požáru

2021-12-31

Postmw 50 54 90-40 261-8

1984/87941

Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7

později 954.005 a 50 54 86-29 305

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 222-7

1984/87902

Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5

později 954.006 a 50 54 86-29 306

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 211-0

1984/87891

Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3

později 954.007 a 50 54 86-29 307; ETCS

2024-02-01

Postmw 50 54 90-40 246-6

1984/87926

Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1

později 954.008 a 80 54 86-29 308; ETCS

2023-12-18


Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí ve dvou turnusových skupinách 960, 961 a 962. Oproti minulému JŘ vozy opustily úsek Brno - Rájec-Jestřebí. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme pravidelně setkat je následující:

Všech 6 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842 včetně vlivu letních výluk. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 960 ... dvoudenní oběh, motorové vozy v TS 860;
- turnusová skupina 961 ... třídenní oběh, motorové vozy v TS 861;
- turnusová skupina 962 ... jednodenní oběh, motorový vůz v TS 862.


794-301

Vlak Os 4110 vedený motorovým vozem 854.012 a s řídicím vozem Bfbrdtn794 301 na konci projíždí 21. 9. 2021 mezi ŽST Ostrožská Nová Ves a Uherský Ostroh. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-302

Dne 28. 3. 2020 projíždí mezi zastávkami Jestřabice a Bohuslavice u Kyjova vlak Os 4111 sestavený z řídicího vozu Bfbrdtn794 302 a motorového vozu 842.032. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-303

Mezi zastávkou Popovice u Uherského Hradiště a ŽST Hradčovice projíždí dne 1. 10. 2019 vlak Os 4367 řazený z řídicího vozu Bfbrdtn794 303 a "kvatra" 842.005. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-304

V Moravském Krumlově byl dne 20. 7. 2020 zachycen Os 11510 s řídicím vozem Bfbrdtn794 304 a motorovým vozem 842.016. Autor snímku František Bartoš.


794-305

Dne 11. 9. 2021 projíždí mezi ŽST Ostrožská Nová Ves a zastávkou Ostrožská Nová Ves lázně vlak Os 4103 sestavený z řídicího vozu Bfbrdtn794 305 a motorového vozu 842.019. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

Bfbrdtn794-306

Řídicí vůz Bfbrdtn794 306 spolu s motorovým vozem 854.028 dne 12. 5. 2018 v Popovicích u Uherského Hradiště v čele Os 4337. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-307

V Brankovicích byl dne 15. 2. 2019 zachycen Os 4116 vedený řídicím vozem Bfbrdtn794 307 "Markétka", na konci vlaku se nachází motorový vůz 854.007. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-208

Sp 1764 řazený z "kvatra" 842.031 a řídicího vozu Bfbrdtn794 308projíždí mezi ŽST Bzenec a zastávkou Vracov dne 10. 2. 2022. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


 

Řídicí vozy ř. ABfbrdtn795

abfbrdtn795 Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.

 

V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 11 vozů, z nichž je 8 turnusováno. Ve srovnání s minulým JŘ je inventární počet řídicích vozů o 3 vyšší, zaturnusovaný počet řídicích vozů je stejný.

SS Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 279-7

1985/87959

ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8

ETCS

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 214-4

1984/87894

ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6

ETCS

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 247-4

1985/87925

ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4

výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý; ETCS

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 249-0

1985/87972

ABfbrdtn795 50 54 80-29 204-2

KOZLÍK; ETCS

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 228-4

1985/87908

ABfbrdtn795 50 54 80-29 206-7

ETCS

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 225-0

1984/87905

ABfbrdtn795 50 54 80-29 217-4

možný původ z vozu 50 54 90-40 202-9; ETCS

2024-03-17

Postmw 50 54 90-40 202-9

1984/87882

ABfbrdtn795 50 54 80-29 218-2

možný původ z vozu 50 54 90-40 225-0; ETCS

2024-02-19

Postmw 50 54 90-40 218-5

1988/87898

ABfbrdtn795 50 54 80-29 219-0

ETCS

2024-04-08

Postmw 50 54 90-40 248-2

1985/87928

ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0

ETCS

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 207-8

1984/87887

ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7

ETCS

2023-12-10

Postmw 50 54 90-40 229-2

1985/87909

ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5

odstaven - montáž ETCS

2024-04-02


Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají ve třech turnusových skupinách 963, 964 a 965. Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 v porovnání s minulým JŘ jezdí na stejných vozebních ramenech, vyskytují se pravidelně na tratích:

Čtyři řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu" na "vlárské" trati (TS 963 a 964). Druhá čtveřice řídicích vozů řady ABfbrdtn795 je spojena s motorovým vozem řady 854 bez přípojného vozu a tvoří tzv. "motopsa" na trati Brno - Třebíč (TS 965). Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 963 ... třídenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 863, přípojné vozy řady Bdtn756 v TS 063;
- turnusová skupina 964 ... jednodenní oběh, motorový vůz řady 854 v TS 864, přípojný vůz řady Bdtn756 v TS 064;
- turnusová skupina 965 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 868.


795-201

Dne 4. 6. 2022 byl mezi ŽST Blažovice a zastávkou Ponětovice zachycen vlak Sp 1764 řazený z "kvatra" 842.026 a řídicího vozu ABfbrdtn795 201. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-202

Os 4822 řazený z řídicího vozu ABfbrdtn795 202 a motorového vozu 854.201 projíždí dne 13. 6. 2020 mezi zastávkou Troubsko a Střelice dolní. Pozorné oko čtenářovo zahlédne v povzdálí jedoucí vlak opačného směru Os 4833 sestavený z motorového vozu 854.013 a přípojného vozu Bdtn756 312. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-203

V Troubsku byl dne 13. 6. 2020 zachycen řídicí vůz ABfbrdtn795 203 spolu s "katrem" 854.218 jedoucí jako Os 4828. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-204

Dne 10. 2. 2022 projíždí mezi ŽST Vlkoš a zastávkou Kyjov zastávka vlak Os 4116 řazený z "motografu" - řídicího vozu ABfbrdtn795 204, přípojného vozu Bdtn756 301 a motorového vozu 854.009. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


795-206

Mezi ŽST Tetčice a zastávkou Omice byl 14. 4. 2022 zachycen Os 4835 sestavený z "katru" 854.028 a řídicího vozu ABfbrdtn795 206. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

217

218

219


795-224

Dne 14. 4. 2022 projíždí mezi zastávkou Omice a ŽST Tetčice vlak Os 4828 řazený z řídicího vozu ABfbrdtn795 224 a motorového vozu 854.206. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-225

Řídicí vůz ABfbrdtn795 225 byl zachycen dne 19. 9. 2021 v Uherském Ostrohu na konci Os 4119, v čele vlaku se nachází "katr" 854.201. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-226

Od Omic k Tetčicím se dne 14. 4. 2022 blíží vlak Os 4832 sestavený z řídicího vozu ABfbrdtn795 226, motorového vozu 854.201, přípojného vozu Bdtn756 314 a "katru" 854.218 na konci vlaku. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

 


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky