PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2020-11-22 | Popis GVD 2020/2021. |
2021-07-11 | Dnem 13. 6. 2021 byl obrat v TS 011a přesunut k vozům řady Bdtn756. V praxi se nic nezměnilo, protože vůz řady Bmx765 na uvedené výkony nevyjel ani jednou. |
2021-10-24 | Vůz Bmx765 124 je zrušen. |
Přípojné vozy řady Bmx765 byly sériově vyráběny v letech 1966–1968 ve Vagónce Studénka jako řada Balm. ČSD převzaly celkem 180 vozů. Sériové výrobě předcházely tři vozy vyrobené v roce 1962, z nichž jeden vůz byl vyroben jako vůz 1. třídy řady Aalm v uspořádání s oddíly (v roce 1983 byl zrušen). Vozům se říkalo "dlouhé balmy" pro rozlišení od "krátkých balmů", které byly podobné motorovým vozům řady M 240.0 (dnešní řada Btx761).
V roce 1983 změnily vozy označení řady Balm na novou řadu Bmx, od 1. 1. 2009 na Bmx765. Číselné označení vozů se v letech 1994–1995 změnilo na řadu 050, které vydrželo do konce roku 2008. Od 1. 1. 2009 nesou vozy číselné označení 50 54 20-29 1xx.
Inventárně je ve stavu sledovaných středisek údržby OCÚ Východ 6 vozů. I v GVD 2020/2021 pokračovalo "papírové" zaturnusování jednoho vozu této řady (jedná se jen o administrativní zapojení vozu této řady do provozu, v reálu na vlacích jezdí vůz řady Bdtn756). Inventární a turnusované počty vozů jsou stejné jako v minulém GVD. Od 13. 6. 2021 byl výkon převeden mezi vozy řady Bdtn756.
V letech pravidelného provozu platila zásada trvalého (dlouhodobého) spojování potřebného počtu dvojic vozů měchy a přechodovými můstky pro zajištění průchodnosti soupravy. Postupně se počet takto spojených dvojic vozů snižoval, až zůstala v roce 2013 poslední dvojice. Díky výzisku potřebných dílů ze zrušeného motorového vozu 850.021 se 13. 12. 2013 podařilo spojit druhou dvojici vozů a od té doby se až na malé výjimky dařilo povozovat dvě dvojice propojených vozů. Od května 2017 do října 2019 byly v provozu dokonce 3 dvojice vozů. Po předání dvojice vozů Bmx765 120 a 122 v září 2020 do CHV Lužná u Rakovníka už v SÚ Horní Heršpice zbyla poslední spojená dvojice, ale vzhledem k tomu, že vozy se nasazují jen ve Znojmě a jen jednotlivě, tak je spojení vozů měchy a přechodovými můstky už vlastně nepotřebné. Přehled nasazení vozů v GVD 2020/2021 je k dispozici ve "sledovačce".
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Spojen s vozem |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5280 |
1967/69011 |
Bmx765 50 54 20-29 109-6 |
115 |
později 70 54 20-09 082 a 050.002 |
2020-12-13 |
Balm 5325 |
1967/69056 |
Bmx765 50 54 20-29 115-3 |
109 |
později 70 54 20-09 077, ŽSR/ZSSK a 050.077 |
2020-12-13 |
Balm 70 54 20-29 137-7 |
1968/69425 |
Bmx765 50 54 20-29 124-5 |
|
později 050.006; deponie SÚ Znojmo; zrušen |
2021-10-24 |
Balm 70 54 20-29 142-7 |
1968/69430 |
Bmx765 50 54 20-29 126-0 |
|
později 050.009; deponie SÚ Znojmo |
2020-12-13 |
Balm 70 54 20-29 154-2 |
1968/69442 |
Bmx765 50 54 20-29 134-4 |
|
později 050.039; zrušen - po násilném poškození (vykolejení v ŽST Nesovice) |
2020-09-15 |
Balm 70 54 20-29 178-1 |
1968/69813 |
Bmx765 50 54 20-29 136-9 |
|
později 050.040; deponie SÚ Znojmo |
2020-12-13 |
Vůz řady Bmx765 byl od začátku GVD do 12. 6. 2021 administrativně nasazen do turnusové skupiny 011a což obnášelo obrat mezi Brnem a Rakšicemi. Vždy zde ale jezdil vůz řady Bdtn756:
Bdtn756 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): RKS 11521 BNO / 11540 RKS
(5): RKS 11521 BNO |
odstaven BNO |
BNO 11540 RKS |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 / 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020