Přípojné vozy ř. Bmx765

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2020-11-22

Popis GVD 2020/2021.

2021-07-11

Dnem 13. 6. 2021 byl obrat v TS 011a přesunut k vozům řady Bdtn756. V praxi se nic nezměnilo, protože vůz řady Bmx765 na uvedené výkony nevyjel ani jednou.

2021-10-24

Vůz Bmx765 124 je zrušen.


bmx765 Přípojné vozy řady Bmx765 byly sériově vyráběny v letech 1966–1968 ve Vagónce Studénka jako řada Balm. ČSD převzaly celkem 180 vozů. Sériové výrobě předcházely tři vozy vyrobené v roce 1962, z nichž jeden vůz byl vyroben jako vůz 1. třídy řady Aalm v uspořádání s oddíly (v roce 1983 byl zrušen). Vozům se říkalo "dlouhé balmy" pro rozlišení od "krátkých balmů", které byly podobné motorovým vozům řady M 240.0 (dnešní řada Btx761).

 

V roce 1983 změnily vozy označení řady Balm na novou řadu Bmx, od 1. 1. 2009 na Bmx765. Číselné označení vozů se v letech 1994–1995 změnilo na řadu 050, které vydrželo do konce roku 2008. Od 1. 1. 2009 nesou vozy číselné označení 50 54 20-29 1xx.

 

Inventárně je ve stavu sledovaných středisek údržby OCÚ Východ 6 vozů. I v GVD 2020/2021 pokračovalo "papírové" zaturnusování jednoho vozu této řady (jedná se jen o administrativní zapojení vozu této řady do provozu, v reálu na vlacích jezdí vůz řady Bdtn756). Inventární a turnusované počty vozů jsou stejné jako v minulém GVD. Od 13. 6. 2021 byl výkon převeden mezi vozy řady Bdtn756.

 

V letech pravidelného provozu platila zásada trvalého (dlouhodobého) spojování potřebného počtu dvojic vozů měchy a přechodovými můstky pro zajištění průchodnosti soupravy. Postupně se počet takto spojených dvojic vozů snižoval, až zůstala v roce 2013 poslední dvojice. Díky výzisku potřebných dílů ze zrušeného motorového vozu 850.021 se 13. 12. 2013 podařilo spojit druhou dvojici vozů a od té doby se až na malé výjimky dařilo povozovat dvě dvojice propojených vozů. Od května 2017 do října 2019 byly v provozu dokonce 3 dvojice vozů. Po předání dvojice vozů Bmx765 120 a 122 v září 2020 do CHV Lužná u Rakovníka už v SÚ Horní Heršpice zbyla poslední spojená dvojice, ale vzhledem k tomu, že vozy se nasazují jen ve Znojmě a jen jednotlivě, tak je spojení vozů měchy a přechodovými můstky už vlastně nepotřebné. Přehled nasazení vozů v GVD 2020/2021 je k dispozici ve "sledovačce".

SÚ Horní Heršpice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Spojen s vozem

Poznámka

Aktualizace

Balm 5280

1967/69011

Bmx765 50 54 20-29 109-6

115

později 70 54 20-09 082 a 050.002

2020-12-13

Balm 5325

1967/69056

Bmx765 50 54 20-29 115-3

109

později 70 54 20-09 077, ŽSR/ZSSK a 050.077

2020-12-13

Balm 70 54 20-29 137-7

1968/69425

Bmx765 50 54 20-29 124-5

 

později 050.006; deponie SÚ Znojmo; zrušen

2021-10-24

Balm 70 54 20-29 142-7

1968/69430

Bmx765 50 54 20-29 126-0

 

později 050.009; deponie SÚ Znojmo

2020-12-13

Balm 70 54 20-29 154-2

1968/69442

Bmx765 50 54 20-29 134-4

 

později 050.039; zrušen - po násilném poškození (vykolejení v ŽST Nesovice)

2020-09-15

Balm 70 54 20-29 178-1

1968/69813

Bmx765 50 54 20-29 136-9

 

později 050.040; deponie SÚ Znojmo

2020-12-13


Vůz řady Bmx765 byl od začátku GVD do 12. 6. 2021 administrativně nasazen do turnusové skupiny 011a což obnášelo obrat mezi Brnem a Rakšicemi. Vždy zde ale jezdil vůz řady Bdtn756:


Bdtn756

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)–(4): RKS 11521 BNO / 11540 RKS

 

(5): RKS 11521 BNO

odstaven BNO

BNO 11540 RKS


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 / 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky