Motorové lokomotivy ř. 714

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2023-11-19

Popis JŘ 2023/2024.

2024-01-21

Nyní už ex-znojemská lokomotiva 714.211 se nejprve po opravě stala 7. 1. 2024 provozním strojem. Poté odjela 12. 1. 2024 jako Lv 54004 z Brna-Maloměřic přes Třebíč do Jihlavy, kde bude deponována. A konečně pravděpodobně ke dni 18. 1. 2024 došlo k jejímu převedení z SS Znojmo pod PP Maloměřice.

2024-03-03

Dne 3. 2. 2024 se maloměřický "lachtan" 714.211 přesunul jako Lv 54359 z Jihlavy do Znojma, kde je deponován pro případ potřeby. V období mezi 2. 12. 2023 a 21. 2. 2024 byla odstavená lokomotiva 714.007 navržena na zrušení.

2024-04-14

"Lachtan" 714.211 se 23. 3. 2024 přesunul ze Znojma do Jihlavy a 10. 4. 2024 z Jihlavy do Havlíčkova Brodu. Od 25. 3. 2024 je odstavena lokomotiva 714.223 z důvodu závady na kompresoru. "Lachtan" 714.204 odjel 5. 4. 2024 na vlaku Lv 54959 do Olomouce a další den na Sv 95161 do Opavy, nově je veden v RPP Olomouc - PP Bohumín, ve stavu je tam od 1. 4. 2024.

2024-05-05

Od 28. 4. 2024 je lokomotiva 714.223 opět provozní.

2024-05-26

Lokomotiva 714.016 navržená na zrušení byla v období mezi 22. 2. a 13. 5. 2024 zrušena. "Lachtan" 714.223 je z důvodu závady na spalovacím motoru od 9. 5. 2024 odstaven.

2024-06-23

Ve stavu RPP Brno - PP Maloměřice je od 27. 5. 2024 zrušená lokomotiva 714.006 coby zdroj náhradních dílů. Opět provozní je od 3. 6. 2024 "lachtan" 714.223, dne 18. 6. 2024 se přemístil do Jihlavy.

2024-08-25

Z důvodu velké prohlídky je od 3. 8. 2024 odstavena lokomotiva 714.223.

2024-09-15

"Lachtan" 714.223 je od 26. 8. 2024 opět provozní.

2024-10-20

Aktualizován snímek lokomotivy 714.223.

2024-11-03

Dne 22. 10. 2024 se vrátil "lachtan" 714.211 z Havlíčkova Brodu do Brna-Maloměřic.


714 Lokomotivy řady 714 jsou známé též pod přezdívkou "lachtan" nebo "veselá kráva". Jedná se o rekonstrukci lokomotiv řady 735, původně označených jako řada T 466.0. Rekonstrukce prvních dvou lokomotiv řady 735 proběhly v letech 1992–1993, přičemž nově vzniklé lokomotivy řady 714 si ponechaly původní kabinu i kapotáž. Další rekonstruované lokomotivy už mají původní pouze rám s podvozky; ostatní vybavení, kabina a kapotáž jsou nové.

 

Lokomotivy řady 714 se dělí na řady 714.0 a 714.2. Rozdíl je v nápravovém tlaku - lok. ř. 714.0 mají nápravový tlak 16 t (kromě prvních dvou lokomotiv 714.001 a 714.002, u nichž je nápravový tlak 14 t), kdežto u lok. ř. 714.2 nápravový tlak činí 15 t. Z dostupných přehledů se mělo jednat o rekonstrukci minimálně 76 lokomotiv řady 735 na řadu 714: 714.001 až 714.029, 714.201 až 714.231 a 714.301 až 714.318. Rekonstrukce a dodávky lokomotiv řady 714 probíhaly v letech 1994–1996 normálně, zlom nastal počátkem roku 1997. V této době byly k ČD dodány všechny lokomotivy řady 714.0 a z řady 714.2 lokomotivy po stroj 714.223. Lokomotivy 714.224 až 714.231 stihly provedení zkušební jízdy, ale již bez převzetí Českými dráhami. Na ČKD totiž vydal finanční úřad exekuční výměr kvůli nezaplaceným daním z prodeje posledních 200 lokomotiv ČME 3T do bývalého Sovětského svazu. Po mnoha peripetiích se k ČD nakonec lokomotivy 714.224 až 714.231 dostaly, ale až v letech 2004–2005. Zbývajících 18 lokomotiv s předpokládanými čísly 714.301 až 714.318 nebylo nikdy dokončeno.

 

Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 připadly lokomotivy řady 714 osobní dopravě.

 

Pro úplnost uvádím počet vyrobených "pilštyků". V TSM Martin byly v roce 1971 vyrobeny stroje prototypy T 466.0001 a T 466.1001. Následovala série T 466.0002 až T 466.0298 a pro průmysl T 466.0501 až T 466.0506.


V Regionálním pracovišti provozu Brno je soustředěno 8 lokomotiv řady 714 (od 1. 4. 2024 do 26. 5. 2024 zde bylo 7 lokomotiv), z nichž je 1 turnusována. Oproti předešlému JŘ byl na počátku tohoto JŘ inventární a turnusovaný počet lokomotiv stejný. Lokomotivy se nachází v pracovišti provozu Maloměřice a strojní stanici Havlíčkův Brod. Do 17. 1. 2024 byla jedna lokomotiva (714.211) vedena ve strojní stanici Znojmo, po jejím převedení pod PP Maloměřice působení "lachtanů" v SS Znojmo skončilo.

PP Maloměřice

V PP Maloměřice je 6 lokomotiv (do 17. 1. 2024 zde bylo 6 lokomotiv a do 4. 4. 2024 zde bylo 7 lokomotiv) řady 714, z toho turnusovaná je 1.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 466.0169

1994/16715

92 54 2 714.004-9

modročervený nátěr

2023-12-10

T 466.0281

1995/16731

92 54 2 714.006-4

modročervený nátěr; zrušena

2024-05-27

T 466.0232

1995/16732

92 54 2 714.007-2

modročervený nátěr; zrušena

2024-05-13

T 466.0097

1995/16835

92 54 2 714.016-3

modročervený nátěr; zrušena

2021-06-16

T 466.0206

1996/16882

92 54 2 714.028-8

modročervený nátěr

2023-12-10

T 466.0179

1996/16891

92 54 2 714.210-2

deponie SS Veselí nad Moravou

2023-12-10

T 466.0212

1996/16892

92 54 2 714.211-0

KRASOMILA

2024-10-22


Turnusová skupina 758 představuje práci na 5. staniční záloze v ŽST Brno hl. n. Stanoviště má na odstavném nádraží B. Vykonává jízdy mezi odstavnými nádražími B, F a osobním nádražím, provádí přestavné jízdy na Brno dolní n. a na myčku v Horních Heršpicích, a je obsazena nepřetržitě:


714.004

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

BNO HN 00:00 - 24:00 5. staniční záloha

BNO HN 00:00 - 24:00 5. staniční záloha

BNO HN 00:00 - 24:00 5. staniční záloha


SS Havlíčkův Brod

Ve strojní stanici Havlíčkův Brod se nachází 1 lokomotiva bez turnusování. Jedná se o náhradu za někdejší lokomotivu řady 742, jež zde byla deponována.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 466.0187

1996/16914

92 54 2 714.223-5

modročervený nátěr

2024-08-26


714004

Dne 8. 10. 2021 odjíždí ze zastávky Radňovice vlak Os 14908 vedený mimořádně v soupravě s "lachtanem" 714.004 a přípojnými vozy BDtax782 113 + Btax780 106 + Btax780 099. Autor snímku Peťo Káčer.

714.006

714007

V ŽST Brno hl. n. na odstavném nádraží A byla 15. 5. 2021 zachycena lokomotiva 714.007 vykonávající službu na 5. staniční záloze. Autor snímku Jakub Matějka.

714016

Stav lokomotivy 714.016 navržené na zrušení byl zachycen v Brně-Maloměřicích dne 15. 8. 2022. Autor snímku Jakub Matějka.


714028

Závada na převodovce motorové jednotky 814.132+914.132 dne 3. 12. 2021 způsobila odřeknutí vlaku Os 14701. Pro "Regionovu" přijela lokomotiva 714.028 a jako Lv 54093 byla souprava zachycena mezi ŽST Skalice nad Svitavou a zastávkou Doubravice nad Svitavou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

714210

Os 4515 v čele s lokomotivou 714.210 se dne 24. 7. 2019 rozjíždí v Hrušovanech nad Jevišovkou-Šanově. Autor snímku David Prause.

714211

"Lachtan" 714.211 s přípojným vozem Btx763 50 54 28-29 006-6 mezi ŽST Kojetice na Moravě a zastávkou Šebkovice dne 28. 12. 2018 jedoucí jako Os 24809. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

714223

Lokomotiva 714.223 byla 30. 8. 2024 zachycena ve svém působišti v Havlíčkově Brodě. Autor snímku David Prause.


V RPP Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

T 466.0039

1995/16807

92 54 2 714.204-5

modročervený nátěr

2024-04-01


714204

Dne 4. 6. 2022 projíždí mezi ŽST Blažovice a zastávkou Ponětovice "lachtan" 714.204, který se jako vlak Sv 11886 vrací po téměř dvouměsíční deponii v SS Veselí nad Moravou do Brna-Maloměřic. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky