Vozy v netrakčních soupravách
Výroba Wien 2014 (Viaggio Comfort - ČD railjet)nahoru
V roce 2014 vyrobila společnost Siemens pro ČD vozy značky Viaggio Comfort do netrakční souprav ČD railjet. Celkem bylo vyrobeno 49 vozů pro 7 souprav sestavených ze 7 vozů v tomto pořadí za lokomotivou:
1. Bmpz893 73 54 20-91 001 až 007
2. Bmpz891 73 54 21-91 101 až 107
3. Bmpz891 73 54 21-91 201 až 207
4. Bmpz891 73 54 21-91 301 až 307
5. Bmpz891 73 54 21-91 401 až 407
6. ARbmpz892 73 54 85-91 001 až 007
7. Afmpz890 73 54 80-91 001 až 007
Jednotková číslice v pořadovém čísle vozu (tzn. 11. číslice) vyznačuje příslušnost k jedné ze sedmi souprav, jejichž řazení se nemění a vozy se vzájemně mezi soupravami nezaměňují.
Datum vjezdu jednotky na území ČR // datum prvního nasazení s cestujícími:
1.: 24. 4. 2014 // 6. 5. 2014
2.: 15. 5. 2014 // 21. 5. 2014
3.: 13. 6. 2014 // 15. 6. 2014
4.: 7. 8. 2014 // 11. 8. 2014
5.: 3. 9. 2014 // 7. 9. 2014
6.: 18. 10. 2014 // 24. 10. 2014
7.: 28. 11. 2014 // 8. 12. 2014
(1.) Afmpz 2014
Řada vozu: Afmpz890 |
Číselné označení vozu: 73 54 80-91 |
Kód řady KOV: 890 |
Typové označení KOV: Afmpz 890 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový řídicí vůz 1. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-312.0, 32 sedadel (1. třída) + 6 sedadel (třída business), zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400, na jednom konci standardní narážecí a táhlové ústrojí | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens, Wien, Rakousko | Rok výroby: 2014 | Počet vyrobených vozů: 7 (001–007) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Afmpz890 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 80-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–007 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 7 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2020-09-13 Vůz řady Afmpz890 je koncový vůz soupravy na pozici č. 7. Zároveň se jedná o řídicí vůz.
|
(2.) Bmpz 2014
Řada vozu: Bmpz891 |
Číselné označení vozu: 73 54 21-91 |
Kód řady KOV: 891 |
Typové označení KOV: Bmpz 891 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-458.0, 80 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens, Wien, Rakousko | Rok výroby: 2014 | Počet vyrobených vozů: 28 (101–107, 201–207, 301–307, 401–407) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bmpz891 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 21-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 101–107, 201–207, 301–307, 401–407 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 28 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2017-05-08 Vůz řady Bmpz891 je řazen na pozici č. 2 až 5.
|
(3.) ARbmpz 2014
Řada vozu: ARbmpz892 |
Číselné označení vozu: 73 54 85-91 |
Kód řady KOV: 892 |
Typové označení KOV: ARbmpz 892 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 1. vozové třídy s bistro oddílem velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-456.0, vůz rozdělen na 3 velkoprostorové oddíly, 8 sedadel (1. třída) + 16 sedadel (část s bistro oddílem), zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens, Wien, Rakousko | Rok výroby: 2014 | Počet vyrobených vozů: 7 (001–007) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: ARbmpz892 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 85-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–007 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 7 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2017-05-08 Vůz řady ARbmpz892 je řazen na pozici č. 6.
|
(4.) Bmpz 2014
Řada vozu: Bmpz893 |
Číselné označení vozu: 73 54 20-91 |
Kód řady KOV: 893 |
Typové označení KOV: Bmpz 893 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed s dětským koutkem, typ vozu 8-459.0, vůz rozdělen na 2 velkoprostorové oddíly, 64 sedadel + 10 sklopných sedadel, 7 háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400, na jednom konci standardní narážecí a táhlové ústrojí | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens, Wien, Rakousko | Rok výroby: 2014 | Počet vyrobených vozů: 7 (001–007) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bmpz893 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 20-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–007 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 7 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2017-05-08 Vůz řady Bmpz893 je koncový vůz soupravy na pozici č. 1 spřahovaný s lokomotivou.
|
Výroba Wien / Ostrava 2020–2022 (Viaggio Comfort - ČD InterJet)nahoru
České dráhy zadaly v roce 2018 výrobu 50 vozů do 10 netrakčních souprav. Na rozdíl od série vozů z roku 2014 je těchto 10 souprav složeno z 5 vozů na obou koncích a jsou ukončeny vozy se standardním čelem, tzn. soupravy nemají řídicí vůz.
Každá souprava je složena z následujících vozů (seřazeno dle čísla v Kartotéce osobních vozů):
1 vůz řady Ampz894 73 54 10-91 021 až 030
2 vozy řady Bmpz895 73 54 21-91 060 až 079
1 vůz řady Bdmpz896 73 54 21-91 080 až 089
1 vůz řady Bbmpz897 73 54 84-91 001 až 010
Výroba v konsorciu Siemens Mobility - Škoda Transporation probíhala v letech 2020–2022.
Datum prvního nasazení souprav s cestujícími (číslo soupravy dle pořadových čísel 021–030 vozů řady Ampz894):
1.: 13. 1. 2022
2.: 23. 12. 2021
3.: 9. 1. 2022
4.: 18. 12. 2021
5.: 12. 12. 2021
6.: 23. 12. 2021
7.: 21. 12. 2021
8.: 22. 12. 2021
9.: 7. 1. 2022
10.: 9. 4. 2022
(5.) Ampz 2020
Řada vozu: Ampz894 |
Číselné označení vozu: 73 54 10-91 |
Kód řady KOV: 894 |
Typové označení KOV: Ampz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 1. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-757.0, 55 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 200 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2020–2022 | Počet vyrobených vozů: 10 (021–030) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Ampz894 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 10-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 021–030 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 10 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Cheb |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: ![]() |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Ampz894 je vůz 1. vozové třídy značky Viaggio Comfort. V září 2020 vyjel první vůz 021 na železniční zkušební okruh VUZ Velim. Celkem je vyrobeno 10 vozů pořadových čísel 021 až 030.
|
(6.) Bmpz 2020
Řada vozu: Bmpz895 |
Číselné označení vozu: 73 54 21-91 |
Kód řady KOV: 895 |
Typové označení KOV: Bmpz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-758.0, 80 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 200 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2020–2022 | Počet vyrobených vozů: 20 (060–079) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bmpz895 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 21-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 060–079 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 20 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Cheb |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Bmpz895 je vůz 2. vozové třídy značky Viaggio Comfort. V září 2020 vyjel první vůz 060 na železniční zkušební okruh VUZ Velim. Celkem je vyrobeno 20 vozů pořadových čísel 060 až 079.
|
(7.) Bdmpz 2020
Řada vozu: Bdmpz896 |
Číselné označení vozu: 73 54 21-91 |
Kód řady KOV: 896 |
Typové označení KOV: Bdmpz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-759.0, 68 sedadel + 5 sklopných sedadel, 8 háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 200 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2020–2022 | Počet vyrobených vozů: 10 (080–089) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bdmpz896 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 21-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 080–089 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 10 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Cheb |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Bdmpz896 je vůz 2. vozové třídy značky Viaggio Comfort s prostorem pro jízdní kola. V září 2020 vyjel první vůz 080 na železniční zkušební okruh VUZ Velim. Celkem je vyrobeno 10 vozů pořadových čísel 080 až 089.
|
(8.) Bdmpz 2020
Řada vozu: Bbmpz897 |
Číselné označení vozu: 73 54 84-91 |
Kód řady KOV: 897 |
Typové označení KOV: Bbmpz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-760.0, 53 sedadel, zdvihací plošina, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 200 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2020–2022 | Počet vyrobených vozů: 10 (001–010) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bbmpz897 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 84-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–010 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 10 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Cheb |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: ![]() |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Bbmpz897 je vůz 2. vozové třídy značky Viaggio Comfort vybavený zdvihací plošinou pro osoby na vozíku, bezbariérovým WC, místy vyhrazenými pro cestující s dětmi a dětským kinem. V září 2020 vyjel první vůz 001 na železniční zkušební okruh VUZ Velim. Celkem je vyrobeno 10 vozů pořadových čísel 001 až 010.
|
Výroba Ostrava 2021 (push-pull pro Moravskoslezský kraj)nahoru
Dalšími netrakčními soupravami se staly třívozové patrové soupravy push-pull určené pro regionální dopravu v Moravskoslezském kraji. Výrobu pěti souprav provádí Škoda Transportation v Ostravě.
Každá souprava je složena z následujících vozů (seřazeno dle čísla v Kartotéce osobních vozů):
1 vůz řady Bdmteeo297 50 54 26-72 101 až 105
1 vůz řady Bdmteeo298 50 54 26-72 201 až 205
1 vůz řady ABfbdmteeo396 50 54 86-72 001 až 005
Datum prvního nasazení souprav s cestujícími (soupravy jezdí s vozy pořadových čísel končících na stejnou číslici):
1.: 5. 1. 2022
2.: 20. 12. 2021
3.: 19. 12. 2021
4.: 12. 12. 2021
5.: 7. 2. 2022
(9.) Bdmteeo 2021
Řada vozu: Bdmteeo297 |
Číselné označení vozu: 50 54 26-72 |
Kód řady KOV: 297 |
Typové označení KOV: Bdmteeo |
||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový patrový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-761.0, ? sedadel, ? háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, povolená provozní rychlost 160 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2021–2022 | Počet vyrobených vozů: 5 (101–105) | |||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bdmteeo297 | |||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 50 54 26-72 | |||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 101–105 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 5 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Bohumín |
|||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Bdmteeo297 je vůz 2. vozové třídy v patrové push-pull soupravě určené pro provoz v Moravskoslezském kraji, konkrétně na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Vůz této řady je řazen uprostřed třívozové soupravy. Výroba 5 objednaných vozů započala v roce 2019, dokončovala se na začátku roku 2022. První jízdy souprav push-pull před nasazením do provozu s cestujícími byly následující. První souprava v řazení Bdmteeo297 101 + Bdmteeo298 201 + ABfbdmteeo396 002 zamířila z výrobního závodu v Ostravě do Plzně na potřebné další odlazení elektroniky a 12. 4. 2021 odjela s "brejlovcem" 750.719 na zkušební okruh VUZ v Cerhenicích. Druhá souprava v řazení Bdmteeo297 102 + Bdmteeo298 202 + ABfbdmteeo396 001 se 8. a 11. 9. 2021 pohybovala v rámci prezentace mezi Bohumínem a Ostravou. Třetí souprava sestavená z vozů Bdmteeo297 103 + Bdmteeo298 203 + ABfbdmteeo396 003 byla 9. 8. 2021 přepravena z Plzně do Velimi na zkušební okruh. V pravidelném provozu jsou jednotky push-pull sestaveny z vozů s pořadovými čísly končícími na stejnou 11. číslici.
|
(10.) Bdmteeo 2021
Řada vozu: Bdmteeo298 |
Číselné označení vozu: 50 54 26-72 |
Kód řady KOV: 298 |
Typové označení KOV: Bdmteeo |
||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový patrový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-762.0, ? sedadel, ? háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, povolená provozní rychlost 160 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2021–2022 | Počet vyrobených vozů: 5 (201–205) | |||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bdmteeo298 | |||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 50 54 26-72 | |||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 201–205 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 5 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Bohumín |
|||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Bdmteeo298 je vůz 2. vozové třídy v patrové push-pull soupravě určené pro provoz v Moravskoslezském kraji, konkrétně na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Vůz této řady je spojen s hnacím vozidlem. Výroba 5 objednaných vozů započala v roce 2019, dokončovala se na začátku roku 2022. První jízdy souprav push-pull před nasazením do provozu s cestujícími byly následující. První souprava v řazení Bdmteeo297 101 + Bdmteeo298 201 + ABfbdmteeo396 002 zamířila z výrobního závodu v Ostravě do Plzně na potřebné další odlazení elektroniky a 12. 4. 2021 odjela s "brejlovcem" 750.719 na zkušební okruh VUZ v Cerhenicích. Druhá souprava v řazení Bdmteeo297 102 + Bdmteeo298 202 + ABfbdmteeo396 001 se 8. a 11. 9. 2021 pohybovala v rámci prezentace mezi Bohumínem a Ostravou. Třetí souprava sestavená z vozů Bdmteeo297 103 + Bdmteeo298 203 + ABfbdmteeo396 003 byla 9. 8. 2021 přepravena z Plzně do Velimi na zkušební okruh. V pravidelném provozu jsou jednotky push-pull sestaveny z vozů s pořadovými čísly končícími na stejnou 11. číslici.
|
(11.) ABfbdmteeo 2021
Řada vozu: ABfbdmteeo396 |
Číselné označení vozu: 50 54 86-72 |
Kód řady KOV: 396 |
Typové označení KOV: ABfbdmteeo |
||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový patrový vůz 1. a 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-315.0, ? sedadel, ? háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, povolená provozní rychlost 160 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2021–2022 | Počet vyrobených vozů: 5 (001–005) | |||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: ABfbdmteeo396 | |||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 50 54 86-72 | |||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–005 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 5 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Bohumín |
|||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu:![]() |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady ABfbdmteeo396 je řídicí vůz 1. a 2. vozové třídy v patrové push-pull soupravě určené pro provoz v Moravskoslezském kraji, konkrétně na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Výroba 5 objednaných vozů započala v roce 2019, dokončovala se na začátku roku 2022. První jízdy souprav push-pull před nasazením do provozu s cestujícími byly následující. První souprava v řazení Bdmteeo297 101 + Bdmteeo298 201 + ABfbdmteeo396 002 zamířila z výrobního závodu v Ostravě do Plzně na potřebné další odlazení elektroniky a 12. 4. 2021 odjela s "brejlovcem" 750.719 na zkušební okruh VUZ v Cerhenicích. Druhá souprava v řazení Bdmteeo297 102 + Bdmteeo298 202 + ABfbdmteeo396 001 se 8. a 11. 9. 2021 pohybovala v rámci prezentace mezi Bohumínem a Ostravou. Třetí souprava sestavená z vozů Bdmteeo297 103 + Bdmteeo298 203 + ABfbdmteeo396 003 byla 9. 8. 2021 přepravena z Plzně do Velimi na zkušební okruh. V pravidelném provozu jsou jednotky push-pull sestaveny z vozů s pořadovými čísly končícími na stejnou 11. číslici.
|