Vozy v netrakčních soupravách
Výroba Wien 2014 (Viaggio Comfort - ČD railjet)nahoru
V roce 2014 vyrobila společnost Siemens pro ČD vozy značky Viaggio Comfort do netrakční souprav ČD railjet. Celkem bylo vyrobeno 49 vozů pro 7 souprav sestavených ze 7 vozů v tomto pořadí za lokomotivou:
1. Bmpz893 73 54 20-91 001 až 007
2. Bmpz891 73 54 21-91 101 až 107
3. Bmpz891 73 54 21-91 201 až 207
4. Bmpz891 73 54 21-91 301 až 307
5. Bmpz891 73 54 21-91 401 až 407
6. ARbmpz892 73 54 85-91 001 až 007
7. Afmpz890 73 54 80-91 001 až 007
Jednotková číslice v pořadovém čísle vozu (tzn. 11. číslice) vyznačuje příslušnost k jedné ze sedmi souprav, jejichž řazení se nemění a vozy se vzájemně mezi soupravami nezaměňují.
Datum vjezdu jednotky na území ČR // datum prvního nasazení s cestujícími:
1.: 24. 4. 2014 // 6. 5. 2014
2.: 15. 5. 2014 // 21. 5. 2014
3.: 13. 6. 2014 // 15. 6. 2014
4.: 7. 8. 2014 // 11. 8. 2014
5.: 3. 9. 2014 // 7. 9. 2014
6.: 18. 10. 2014 // 24. 10. 2014
7.: 28. 11. 2014 // 8. 12. 2014
(1.) Afmpz 2014
Řada vozu: Afmpz890 |
Číselné označení vozu: 73 54 80-91 |
Kód řady KOV: 890 |
Typové označení KOV: Afmpz 890 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový řídicí vůz 1. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-312.0, 32 sedadel (1. třída) + 6 sedadel (třída business), zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400, na jednom konci standardní narážecí a táhlové ústrojí | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens, Wien, Rakousko | Rok výroby: 2014 | Počet vyrobených vozů: 7 (001–007) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Afmpz890 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 80-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–007 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 7 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2020-09-13 Vůz řady Afmpz890 je koncový vůz soupravy na pozici č. 7. Zároveň se jedná o řídicí vůz.
|
(2.) Bmpz 2014
Řada vozu: Bmpz891 |
Číselné označení vozu: 73 54 21-91 |
Kód řady KOV: 891 |
Typové označení KOV: Bmpz 891 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-458.0, 80 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens, Wien, Rakousko | Rok výroby: 2014 | Počet vyrobených vozů: 28 (101–107, 201–207, 301–307, 401–407) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bmpz891 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 21-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 101–107, 201–207, 301–307, 401–407 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 28 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2017-05-08 Vůz řady Bmpz891 je řazen na pozici č. 2 až 5.
|
(3.) ARbmpz 2014
Řada vozu: ARbmpz892 |
Číselné označení vozu: 73 54 85-91 |
Kód řady KOV: 892 |
Typové označení KOV: ARbmpz 892 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 1. vozové třídy s bistro oddílem velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-456.0, vůz rozdělen na 3 velkoprostorové oddíly, 8 sedadel (1. třída) + 16 sedadel (část s bistro oddílem), zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens, Wien, Rakousko | Rok výroby: 2014 | Počet vyrobených vozů: 7 (001–007) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: ARbmpz892 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 85-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–007 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 7 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2017-05-08 Vůz řady ARbmpz892 je řazen na pozici č. 6.
|
(4.) Bmpz 2014
Řada vozu: Bmpz893 |
Číselné označení vozu: 73 54 20-91 |
Kód řady KOV: 893 |
Typové označení KOV: Bmpz 893 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed s dětským koutkem, typ vozu 8-459.0, vůz rozdělen na 2 velkoprostorové oddíly, 64 sedadel + 10 sklopných sedadel, 7 háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400, na jednom konci standardní narážecí a táhlové ústrojí | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens, Wien, Rakousko | Rok výroby: 2014 | Počet vyrobených vozů: 7 (001–007) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bmpz893 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 20-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–007 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 7 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2023-12-03 Vůz řady Bmpz893 je koncový vůz soupravy na pozici č. 1 spřahovaný s lokomotivou. Čelo vozu je ukončeno pevnou stěnou bez mezivozového přechodu.
|
Výroba Wien / Ostrava 2020–2022 (Viaggio Comfort - ČD InterJet)nahoru
České dráhy zadaly v roce 2018 výrobu 50 vozů do 10 netrakčních souprav. Na rozdíl od série vozů z roku 2014 je těchto 10 souprav složeno z 5 vozů na obou koncích a jsou ukončeny vozy se standardním čelem, tzn. soupravy nemají řídicí vůz.
Každá souprava je složena z následujících vozů (seřazeno od vozu 1. vozové třídy):
Ampz894 73 54 10-91 021 až 030
Bbmpz897 73 54 84-91 001 až 010
Bmpz895 73 54 21-91 060 až 079
Bmpz895 73 54 21-91 060 až 079
Bdmpz896 73 54 21-91 080 až 089
Výroba v konsorciu Siemens Mobility - Škoda Transporation probíhala v letech 2020–2022.
Datum prvního nasazení souprav s cestujícími (číslo soupravy dle pořadových čísel 021–030 vozů řady Ampz894):
1.: 13. 1. 2022
2.: 23. 12. 2021
3.: 9. 1. 2022
4.: 18. 12. 2021
5.: 12. 12. 2021
6.: 23. 12. 2021
7.: 21. 12. 2021
8.: 22. 12. 2021
9.: 7. 1. 2022
10.: 9. 4. 2022
(5.) Ampz 2020
Řada vozu: Ampz894 |
Číselné označení vozu: 73 54 10-91 |
Kód řady KOV: 894 |
Typové označení KOV: Ampz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 1. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-757.0, 55 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 200 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2020–2022 | Počet vyrobených vozů: 10 (021–030) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Ampz894 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 10-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 021–030 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 10 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Cheb |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Ampz894 je vůz 1. vozové třídy značky Viaggio Comfort. V září 2020 vyjel první vůz 021 na železniční zkušební okruh VUZ Velim. Celkem je vyrobeno 10 vozů pořadových čísel 021 až 030.
|
(6.) Bmpz 2020
Řada vozu: Bmpz895 |
Číselné označení vozu: 73 54 21-91 |
Kód řady KOV: 895 |
Typové označení KOV: Bmpz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-758.0, 80 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 200 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2020–2022 | Počet vyrobených vozů: 20 (060–079) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bmpz895 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 21-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 060–079 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 20 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Cheb |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Bmpz895 je vůz 2. vozové třídy značky Viaggio Comfort. V září 2020 vyjel první vůz 060 na železniční zkušební okruh VUZ Velim. Celkem je vyrobeno 20 vozů pořadových čísel 060 až 079.
|
(7.) Bdmpz 2020
Řada vozu: Bdmpz896 |
Číselné označení vozu: 73 54 21-91 |
Kód řady KOV: 896 |
Typové označení KOV: Bdmpz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-759.0, 68 sedadel + 5 sklopných sedadel, 8 háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 200 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2020–2022 | Počet vyrobených vozů: 10 (080–089) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bdmpz896 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 21-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 080–089 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 10 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Cheb |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Bdmpz896 je vůz 2. vozové třídy značky Viaggio Comfort s prostorem pro jízdní kola. V září 2020 vyjel první vůz 080 na železniční zkušební okruh VUZ Velim. Celkem je vyrobeno 10 vozů pořadových čísel 080 až 089.
|
(8.) Bdmpz 2020
Řada vozu: Bbmpz897 |
Číselné označení vozu: 73 54 84-91 |
Kód řady KOV: 897 |
Typové označení KOV: Bbmpz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-760.0, 53 sedadel, zdvihací plošina, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 200 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2020–2022 | Počet vyrobených vozů: 10 (001–010) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bbmpz897 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 84-91 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–010 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 10 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Cheb |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2022-11-06 Vůz řady Bbmpz897 je vůz 2. vozové třídy značky Viaggio Comfort vybavený zdvihací plošinou pro osoby na vozíku, bezbariérovým WC, místy vyhrazenými pro cestující s dětmi a dětským kinem. V září 2020 vyjel první vůz 001 na železniční zkušební okruh VUZ Velim. Celkem je vyrobeno 10 vozů pořadových čísel 001 až 010.
|
Výroba Ostrava 2021 (push-pull pro Moravskoslezský kraj)nahoru
Dalšími netrakčními soupravami se staly třívozové patrové soupravy push-pull určené pro regionální dopravu v Moravskoslezském kraji. Výrobu pěti souprav provádí Škoda Transportation v Ostravě.
Každá souprava je složena z následujících vozů (seřazeno dle čísla v Kartotéce osobních vozů):
1 vůz řady Bdmteeo297 50 54 26-72 101 až 105
1 vůz řady Bdmteeo298 50 54 26-72 201 až 205
1 vůz řady ABfbdmteeo396 50 54 86-72 001 až 005
Datum prvního nasazení souprav s cestujícími (soupravy jezdí s vozy pořadových čísel končících na stejnou číslici):
1.: 5. 1. 2022
2.: 20. 12. 2021
3.: 19. 12. 2021
4.: 12. 12. 2021
5.: 7. 2. 2022
(9.) Bdmteeo 2021
Řada vozu: Bdmteeo297 |
Číselné označení vozu: 50 54 26-72 |
Kód řady KOV: 297 |
Typové označení KOV: Bdmteeo |
||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový patrový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-761.0, ? sedadel, ? háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, povolená provozní rychlost 160 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2021–2022 | Počet vyrobených vozů: 5 (101–105) | |||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bdmteeo297 | |||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 50 54 26-72 | |||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 101–105 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 5 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Bohumín |
|||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2023-12-03 Vůz řady Bdmteeo297 je vůz 2. vozové třídy v patrové push-pull soupravě určené pro provoz v Moravskoslezském kraji, konkrétně na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Vůz této řady je řazen uprostřed třívozové soupravy. Výroba 5 objednaných vozů započala v roce 2019, dokončovala se na začátku roku 2022. První jízdy souprav push-pull před nasazením do provozu s cestujícími byly následující. První souprava v řazení Bdmteeo297 101 + Bdmteeo298 201 + ABfbdmteeo396 002 zamířila z výrobního závodu v Ostravě do Plzně na potřebné další odlazení elektroniky a 12. 4. 2021 odjela s "brejlovcem" 750.719 na zkušební okruh VUZ v Cerhenicích. Druhá souprava v řazení Bdmteeo297 102 + Bdmteeo298 202 + ABfbdmteeo396 001 se 8. a 11. 9. 2021 pohybovala v rámci prezentace mezi Bohumínem a Ostravou. Třetí souprava sestavená z vozů Bdmteeo297 103 + Bdmteeo298 203 + ABfbdmteeo396 003 byla 9. 8. 2021 přepravena z Plzně do Velimi na zkušební okruh. V pravidelném provozu jsou jednotky push-pull sestaveny z vozů s pořadovými čísly končícími na stejnou 11. číslici.
|
(10.) Bdmteeo 2021
Řada vozu: Bdmteeo298 |
Číselné označení vozu: 50 54 26-72 |
Kód řady KOV: 298 |
Typové označení KOV: Bdmteeo |
||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový patrový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-762.0, ? sedadel, ? háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, povolená provozní rychlost 160 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2021–2022 | Počet vyrobených vozů: 5 (201–205) | |||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bdmteeo298 | |||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 50 54 26-72 | |||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 201–205 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 5 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Bohumín |
|||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2023-12-03 Vůz řady Bdmteeo298 je vůz 2. vozové třídy v patrové push-pull soupravě určené pro provoz v Moravskoslezském kraji, konkrétně na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Vůz této řady je spojen s hnacím vozidlem. Výroba 5 objednaných vozů započala v roce 2019, dokončovala se na začátku roku 2022. První jízdy souprav push-pull před nasazením do provozu s cestujícími byly následující. První souprava v řazení Bdmteeo297 101 + Bdmteeo298 201 + ABfbdmteeo396 002 zamířila z výrobního závodu v Ostravě do Plzně na potřebné další odlazení elektroniky a 12. 4. 2021 odjela s "brejlovcem" 750.719 na zkušební okruh VUZ v Cerhenicích. Druhá souprava v řazení Bdmteeo297 102 + Bdmteeo298 202 + ABfbdmteeo396 001 se 8. a 11. 9. 2021 pohybovala v rámci prezentace mezi Bohumínem a Ostravou. Třetí souprava sestavená z vozů Bdmteeo297 103 + Bdmteeo298 203 + ABfbdmteeo396 003 byla 9. 8. 2021 přepravena z Plzně do Velimi na zkušební okruh. V pravidelném provozu jsou jednotky push-pull sestaveny z vozů s pořadovými čísly končícími na stejnou 11. číslici.
|
(11.) ABfbdmteeo 2021
Řada vozu: ABfbdmteeo396 |
Číselné označení vozu: 50 54 86-72 |
Kód řady KOV: 396 |
Typové označení KOV: ABfbdmteeo |
||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový patrový vůz 1. a 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu 8-315.0, ? sedadel, ? háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, povolená provozní rychlost 160 km/h, podvozek ? | |||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Škoda Transporation, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2021–2022 | Počet vyrobených vozů: 5 (001–005) | |||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: ABfbdmteeo396 | |||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 50 54 86-72 | |||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 001–005 | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 5 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Bohumín |
|||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2023-12-03 Vůz řady ABfbdmteeo396 je řídicí vůz 1. a 2. vozové třídy v patrové push-pull soupravě určené pro provoz v Moravskoslezském kraji, konkrétně na trati Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Výroba 5 objednaných vozů započala v roce 2019, dokončovala se na začátku roku 2022. První jízdy souprav push-pull před nasazením do provozu s cestujícími byly následující. První souprava v řazení Bdmteeo297 101 + Bdmteeo298 201 + ABfbdmteeo396 002 zamířila z výrobního závodu v Ostravě do Plzně na potřebné další odlazení elektroniky a 12. 4. 2021 odjela s "brejlovcem" 750.719 na zkušební okruh VUZ v Cerhenicích. Druhá souprava v řazení Bdmteeo297 102 + Bdmteeo298 202 + ABfbdmteeo396 001 se 8. a 11. 9. 2021 pohybovala v rámci prezentace mezi Bohumínem a Ostravou. Třetí souprava sestavená z vozů Bdmteeo297 103 + Bdmteeo298 203 + ABfbdmteeo396 003 byla 9. 8. 2021 přepravena z Plzně do Velimi na zkušební okruh. V pravidelném provozu jsou jednotky push-pull sestaveny z vozů s pořadovými čísly končícími na stejnou 11. číslici.
|
Výroba Wien / München / Ostrava 2022–2026 (Viaggio Comfort - ČD ComfortJet)nahoru
V roce 2021 České dráhy uzavřely s konsorciem Siemens Mobility - Škoda Group zakázku na dodání 20 netrakčních souprav. Každá souprava bude složena z 9 vozů, jedná se tedy o výrobu 180 vozů. Skříně vozů se vyrábí ve Vídni, kompletace a oživování vozů se provádí v Ostravě. Výjimkou jsou řídicí vozy, jejichž kompletace a oživování probíhá v Mnichově. Výroba probíhá od roku 2022 a nasazení netrakčních jednotek do provozu má proběhnout v letech 2024–2026.
20 souprav bude sestaveno z 9 vozů v tomto pořadí za lokomotivou:
1. Bdmpz883 73 54 20-90 001 až 020
2. Bmpz885 73 54 20-90 101 až 120
3. Bmpz885 73 54 20-90 201 až 220
4. Bmpz885 73 54 20-90 301 až 320
5. Bmpz885 73 54 20-90 401 až 420
6. Bbmpz884 73 54 84-90 001 až 020
7. BRmpz892 73 54 85-90 001 až 020
8. Ampz881 73 54 19-90 001 až 020
9. Afmpz880 73 54 80-90 001 až 020
Číslice na desítkové a jednotkové pozici v pořadovém čísle vozu (tzn. 11. a 12. číslice) vyznačuje příslušnost k jedné z 20 souprav, jejichž řazení se nebude měnit a vozy se vzájemně mezi soupravami nebudou zaměňovat. Poněvadž řídicí vozy a vozy s restauračním oddílem budou dodány později, bude zpočátku řazení souprav pouze 8vozové (na pozici vozu č. 7 bude vůz řady Ampz881 a na pozici vozu č. 8 bude vůz řady Bdmpz883).
Navíc budou vyrobeny dva měřicí vozy pro Správu železnic, s.o.: Afmpz 99 54 80-90 000-1 a Bdmpz 99 54 20-90 000-4.
(12.) Afmpz 2022
Řada vozu: Afmpz880 |
Číselné označení vozu: 73 54 80-90 |
Kód řady KOV: 880 |
Typové označení KOV: Afmpz 880 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový řídicí vůz 1. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu ?, 44 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400, na jednom konci standardní narážecí a táhlové ústrojí | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Siemens Mobility, München, Německo | Rok výroby: 2022–2026 | Počet vyrobených vozů: 1 (019) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Afmpz880 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 80-90 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: - | Současný počet provozovaných vozů u ČD: - | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: - |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2023-12-03 Vůz řady Afmpz880 je koncový vůz soupravy na pozici č. 9. Zároveň se jedná o řídicí vůz. První řídicí vůz 019 přijel začátkem října 2023 na železniční zkušební okruh VUZ Velim, 10. 11. 2023 odjel do Rakouska na další zkoušky. Celkem bude vyrobeno 20 vozů pořadových čísel 001 až 020.
|
(13.) Ampz 2022
Řada vozu: Ampz881 |
Číselné označení vozu: 73 54 19-90 |
Kód řady KOV: 881 |
Typové označení KOV: Ampz 881 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 1. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu ?, 55 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Group, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2022–2026 | Počet vyrobených vozů: 2 (002–003) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Ampz881 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 19-90 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 2 (002–003) | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 2 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2024-08-10 Vůz řady Ampz881 je vůz soupravy na pozici č. 8. Celkem bude vyrobeno 20 vozů pořadových čísel 001 až 020.
|
(14.) BRmpz 2022
Řada vozu: BRmpz882 |
Číselné označení vozu: 73 54 85-90 |
Kód řady KOV: 882 |
Typové označení KOV: BRmpz 882 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy s bistro oddílem velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu ?, vůz rozdělen na 2 velkoprostorvé oddíly, 26 sedadel (2. třída) + 18 sedadel (část s bistro oddílem), zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Group, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2022–2026 | Počet vyrobených vozů: - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: BRmpz882 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 85-90 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: - | Současný počet provozovaných vozů u ČD: - | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: - |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2023-12-03 Vůz řady BRmpz882 je vůz soupravy na pozici č. 7. Celkem bude vyrobeno 20 vozů pořadových čísel 001 až 020.
|
(15.) Bdmpz 2022
Řada vozu: Bdmpz883 |
Číselné označení vozu: 73 54 20-90 |
Kód řady KOV: 883 |
Typové označení KOV: Bdmpz 883 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu ?, 60 sedadel + 7 sklopných sedadel, 12 háků na jízdní kola, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Group, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2022–2026 | Počet vyrobených vozů: 4 (002–003, 012–013) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bdmpz883 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 20-90 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 4 (002–003, 012–013) | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 4 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2024-08-10 Vůz řady Bdmpz883 je vůz soupravy na pozici č. 1 spřahovaný s lokomotivou. Čelo vozu je opatřeno čelními dveřmi a mezivozovým přechodem. Celkem bude vyrobeno 20 vozů pořadových čísel 001 až 020.
|
(16.) Bbmpz 2022
Řada vozu: Bbmpz884 |
Číselné označení vozu: 73 54 84-90 |
Kód řady KOV: 884 |
Typové označení KOV: Bbmpz 884 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu ?, 50 sedadel + 3 sklopná sedadla, zdvihací plošina, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Group, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2022–2026 | Počet vyrobených vozů: 2 (002–003) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bbmpz884 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 84-90 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 2 (002–003) | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 2 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2024-08-10 Vůz řady Bbmpz884 je vůz soupravy na pozici č. 6, ve voze je umístěn služební oddíl a dětské kino. Celkem bude vyrobeno 20 vozů pořadových čísel 001 až 020.
|
(17.) Bmpz 2022
Řada vozu: Bmpz885 |
Číselné označení vozu: 73 54 20-90 |
Kód řady KOV: 885 |
Typové označení KOV: Bmpz 885 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Charakteristika vozu: čtyřnápravový vůz 2. vozové třídy velkoprostorový s chodbičkou uprostřed, typ vozu ?, 80 sedadel, zásuvky 230 V, Wi-Fi, elektronický informační systém, klimatizovaný, tlakotěsný, povolená provozní rychlost 230 km/h, podvozek SF 400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výrobce: Siemens Mobility, Wien, Rakousko + Škoda Group, Ostrava, Česko | Rok výroby: 2022–2026 | Počet vyrobených vozů: 8 (102–103, 202–203, 302–303, 402–403) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj označení řady vozu: Bmpz885 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vývoj číselného označení vozu: 73 54 20-90 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provozované vozy v současnosti u ČD: 8 (102–103, 202–203, 302–303, 402–403) | Současný počet provozovaných vozů u ČD: 8 | Vozy jsou provozovány v domovských stanicích: Praha hl. n. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Obrázek vozu: |
Fotografie vozů: - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akt.: 2024-08-10 Vůz řady Bmpz885 je vůz soupravy na pozici č. 2 až 5. Celkem bude vyrobeno 80 vozů pořadových čísel 101 až 120, 202 až 220, 301 až 320 a 401 až 420.
|